Tuesday, October 5, 2010

Scrap Teacher



Aku adalah sangat ketagih dengan cerita jepun yang satu ni.Memang bestttttt.Cerita ape lagi..Scrap Teacher laaa.Bestt gilee kottt.Meh aku ceritakan sinopsis cte ni berdasarkan apa yang aku faham


Cerita ni mengisahkan seorang cikgu baru yang ditugaskan mengajar kat satu sekolah ni.Cikgu ni memang minat la jadi cikgu.Tapi selalu gagal exam nak jadi cikgu.Setelah mencapai umur 29 tahun baru la dapat.Malangnya dia dapat mengajar kat sekolah yang agak teruk dan bakal dimusnahkan.Macam-macam la cara dia buat untuk pulihkan balik semangat pelajar-pelajar dia untuk terus belajar walaupun sekolah tu bakal dimusnahkan.

Tiba-tiba muncul 3 orang pelajar pertukaran yang agak misteri.Diorang tiga ni banyak tolong cikgu ni la.Lepas sorang-sorang cikgu kat sekolah tu and pelajar sekolah tu berubah ke arah yang lebih positif.Tiga orang pelajar ni namanya Takasugi,Irie dan Yamada.Takasugi ni suka menyanyi tapi bila menyanyi ramai-ramai..suara dia adalah hancur.Dia tidak mempunyai peminat perempuan dan kecewa apabila melihat Irie dan Yamada mempunya ramai peminat perempuan.Irie merupakan seorang yang pandai memasak tapi tak banyak cerita pasal dia ni sebab dia agak pendiam.Yamada pula adalah suka berkebun.Dia sedih apabila melihat ada satu pokok ni menangis.Dan mereka pun menolong Yamada menyelamatkan pokok tersebut.Irie dan Yamada sangat patuh kepada Takasugi dan mereka bertiga sentiasa bersama.

Ketiga-tiga orang pelajar ini banyak menolong cikgu tadi tu.Contohnya amik cikgu tu guna helikopter,mengiringi kawan diorang berlari dengan menggunakan kereta polis,membantu menyiasat banyak perkara dan macam-macam lagi.Semua orang tertanya-tanya akan identiti mereka bertiga ini.

Persoalannya..Siapakah ketiga-tiga orang pelajar misteri itu? Adakah sekolah itu berjaya diselamatkan? Dan apakah kesudahan nasib cikgu tersebut yang selalu dirudung masalah?

Jawapannyaaa hanya di..SCRAP TEACHER.Dapatkan di pasaran.Hanya Rm 19.90 (ye kah? dah lupa)


wee~~ yang pasti cerita ni sangat best and tak rugi tengok.Lagu dia pun best.Oh ni lagu cerita Scrap Teacher dan sedikit sedutan cerita ini.




Nota Cipanzi: Ada kakak kat tuisyen tu ingat aku adalah f3.Jap nak feeling muda seketika.Jangan kutuk.Maluu okk~~ HAHA

No comments: