Tuesday, October 28, 2008

Cinta beg putih(part 11)

"Wei Daz.Sini jap"panggil Puteri.Daz tidak mengendahkan panggilannya.Dia tekun membuat kerja rumah yang diberi cikgu botak semalam.Nasib cikgu botak masuk kelas lambat.Kalau tak mati dia didenda cikgu botak.



"Wei Faz leh tolong panggil Daz tak.Tak pun awak baling je pemadam ni kat kepala dier tu"bisik Puteri kepada Faz.Faz berpaling ke arah Daz.'asal minah ni rajin sangat buat keje.nanti kau.aku nak balas dendam kes kelmarin'.Faz pun mengambil pemadam lalu dibalingnya ke arah Daz.Daz tidak mengendahkannya.Faz kemudian mengambil correction tape lalu dibalingnya ke arah Daz.Tepat2 kena kepala Daz.Faz cepat2 mengambil pen lalu buat2 tulis sesuatu.Daz berpaling memandang sekeliling sambil menggosok-gosok kepalanya.Kemudian dia terpandang kan sengihan Faz.

"Ye Faz ade ape??"tanya Daz
"Takde pape Puteri ni suruh panggil ko"kata Faz
"hah ape tak dengar.Jap ek"balas Daz kemudian mengeluarkan sesuatu daripada telinganya dan terus menyimpan ke dalam poket baju kurungnya
"Oitt Daz name je pengawas percubaan tapi bawak mp3 g sekolah.Patut la aku panggil kau wat selamba badak je"rungut Faz.
"Oitt budak ni selamba je blah.Penat je aku cakap sensorang."kata Faz lagi apabila melihat Daz sedang berborak dengan Puteri dan Atieqah di meja belakang.Faz kemudian berbual dengan Min dan Shima.

Rehat..

"Faz jom pegi surau.Solat."ajak Daz.
"Yela..jom la.Eh Hakimi ade kat belakang la.Tak nak la aku jalan sebelah kau Daz nanti kau tolak aku kat Hakimi."kata Faz lalu berjalan seiringan dengan Puteri meninggalkan Daz yang tersengih-sengih.

"Kamu da habis solat ke Daz?Boleh tolong ustazah sikit tak?"tegur Ustazah Wati tiba-tiba.
"Err..saya da abis solat tapi saya kena bertugas.Apa kata ustazah mintak tolong daripada Faz.Dia je yang free sekarang ni"kata Daz sambil matanya mengerling ke arah Faz.Faz menjeling ke arah Daz.'suka-suka hati dia je cakap aku free'
"Hah Faz kamu free kan sekarang ni.Ustazah nak mintak kamu tolong kemaskan surau ni.Ustazah da mintak dua tiga orang budak lelaki kelas Efekhur tu tolong sama.Boleh kan?"tanya Ustazah Wati
"Boleh ustazah tapi leh tak saya nak ajak Liza temankan"tanya Faz
"Hmm..ajak lah"kata Ustazah Wati.

"Faz cuba awak tengok tu"arah Liza sambil menujukkan ke arah seorang budak lelaki yang sedang menyapu sampah.
"Mane?? Alamak Hakimi la tu.Liza tudung kita ok tak??"tanya Faz kelam kabut.
"Ok je.Eh dia pandang sini la.Faz kita nak pegi jumpa ustazah jap"kata Liza lalu berjalan ke arah Ustazah.Memberi peluang kepada Faz.

"Hai Faz"tegur Hakimi
"Eh..hai Hakimi.Awak pun tolong ustazah kemas surau ke??"tanya Faz
"A'ah.Hmm...Faz awak ade Myspace or ym tak??"tanya Hakimi.
"Err..ade ni emailnya.Fazrina94 @ yahoo.com "kata Faz
"Oh ok thanks.Malam ni saya add.Err saya sambung wat kerja dulu la.Ustazah da pandang semacam tu."kata Hakimi lalu meneruskan kerjanya sambil bersiul-siul riang.

"Ehem..nampaknya korang da semakin rapat.Siap mintak ym lagi tu.Mula-mula mintak email.Pastu no phone.Lame-lame mintak kapel la pulak tu.Sweetnye.hehe."usik Liza.Faz sudah semakin merah mukanya terus menyiapkan kerjanya tanpa berkata apa-apa.

Malam itu..

'Ish mane plak ni,kate nak add daripada tadi aku tunggu nasib baik tak berjanggut'desis hati Faz sendirian.Tiba-tiba.

Daz Dianza:Buzz!!!
Fazrina: Oitt buat terkejut aku je.Lain kali bagi la salam dulu sebelum buzz..nasib aku takde
heart attack kalo tak da lame ok.o
Daz Dianza: :D
Daz Dianza: Kau tengah buat ape Faz?? eh da tuka name jadi Fazrina??bukan aritu
Fazkim ke??
Fazrina: Aku takde buat ape.Tengah tunggu mamat tu add aku.yela kalau aku letak name fazkim kang dia
tau lak aku suke dia.Eh alamak terbocor rahsia dia nak add aku.
Daz Dianza:Hahahahha padan muke kau Faz.Tu la lain kali jangan berahsia ngan aku.Eh dia tak
add kau lagi?? kesian..jap lagi dia add la tu...skung baru kul 8.30 orang slalu on tegah
malam.
Fazrina: ye tak ye jugakkan.Lupa plak.Hmm tak leh tunggu dier on gak.Aku kena tido awal malam
ni.kul 10 da kena out.mak aku marah on lamea2.
Daz Dianza: Ala Faz.Tak lari gunung kalau dikejar dia takde kaki.wakakkakak peribahas pe tu.
rosak bahasa hahahahahhah
Fazrina:kau memang ske rosakkan bahasa.
Daz Dianza:hmm ok la Faz aku nak smbg tgk movie.papehal buzz je
Fazrina: OK!!

Faz kemudian mengambil novel di rak buku lalu membacanya sementara menunggu Hakimi on9 dan add dia sebagai kawan di messenger.




















Saturday, October 25, 2008

Cinta beg putih(part 10)

Bilik guru..

"Kay cepat la letak buku tu atas meja teacher"arah Daz.
"Jap la pandai..sabar-sabar la skit bukan kau nak g makan pun"balas Kay
"Ala Kay Daz tu nak pegi mengintai cikgu Farhan kat bilik guru sebelah,apa lagi"kata Faz sambil tergelak
"Oit mane ade..aku nak gi jumpe cikgu Nat jap.Nak tanye kot2 kena amik buku ke ape ke"kata Daz membela diri.
"Yela2..percaye.Kay yang penolong ni pun tak kecoh2.Mengaku je la Daz"usik Faz
"Banyak la.Sebenarnya tadi aku nampak Hakimi masuk dalam bilik guru tu.Tu yang aku ajak korang"kata Daz
"Yeke Daz?? Jom la.Aku nak tanye cikgu Nat,Bm arini blaja ape"kata Kay sambil menarik tangan kawan-kawannya itu.
"Tak nak la.Aku nak gi makan.Lapar.Bye"kata Faz sambil berjalan.Tiba-tiba..

"Fazrina,Daz,Kay sini sekejap"panggil cikgu Nat apabila terpandang mereka bertiga.'Aduss malang tol' desis hati Faz.
"Kau punya pasal la ni Daz.Tengok cikgu da panggil.Siap kau jap lagi.Aku bunuh kau"bisik Faz kepada Daz.
"Apa kamu bisik-bisik tu.Tak nak share ngan cikgu ke?Daz kamu mengintai ape tu?"tanya cikgu Nat.
"Err..tak de pape la cikgu.Saje tengok2 kat bilik guru ni.da lame tak masuk sini"kata Daz sambil tersengih.
"Ala cikgu,Daz ni dok ngintai cikgu Farhan tu.Daz ni semua orang dia suke"kata Faz.Daz menjeling ke arah Faz.
"Iya ke? kamu suka cikgu Farhan, Daz? macam2 la kamu ni"kata cikgu Nat sambil menggeleng2kan kepalanya.
"Ala cikgu mane de saya suke.Faz ni suke Hakimi.Dia nak usha Hakimi cakap saya suke cikgu Farhan lak"balas Daz membela diri.
"Hakimi mane ni?"tanya cikgu Nat
"Ala budak kelas 2 Efekhur tu.hmm..hah cikgu nampak tak budak laki yang ngan cikgu Mad tu?yang ngan beg putih dier tu?"tanya Kay
"Hah nampak.kenapa ngan budak tu?"tanya cikgu Nat
"Itu la Hakimi cikgu."kata Daz sambil tergelak.Kay dan cikgu Nat turut sama tergelak.Hanya Faz sahaja yang sudah masam mukanya.Macam buah mangga busuk.
"Ada-ada je kamu ni.Hmm nah Daz kamu amik buku latihan ni.Bagi balik kat diorang.Kay ngan Faz kamu pergi bilik sebelah,amik buku latihan bm dalam almari panitia bahasa melayu.Kamu tau kan?"tanya cikgu Nat.
"Tau2"
"Ok pegi amik sekarang"arah cikgu Nat
"OK"

Di kelas..

"Eh Faz ada 2 buku latihan ni budak kelas Efekhur punya.Ko tolong bagi kat diorang.Aku nak g toilet da ni.Tak tahan.Tolong ek.Thankxx.Atieqah teman jap"kata Daz sambil berlari keluar diikuti Atieqah dari belakang

"Aduss Daz ni.Buku sape la plak ni.Asal dia tak bagi je.Nak g toilet kan lalu kat depan kelas Efekhur tu"bebel Faz sendirian.'Camne nak pegi ni,da la kelas Hakimi tu malunya nak pegi.Ajak Kay la'
"Kay teman aku hantar buku ni kat kelas Efekhur jap"ajak Faz
"Faz kau pegi la ngan orang lain.Aku tak siap homework math lagi ni.sorry ek"kata Kay sambil sibuk membuat homeworknya itu
"Hmm takpe la.Puteri teman aku leh tak?"tanya Faz
"Err..aku pun tak siap lagi math ni.Nasib baik Kay cakap.Sorry tau"balas Puteri dan kemudian mengeluarkan buku math nya.
"Liza?Kiki?Mary? Sesape je la.temankan aku leh tak?"tanya Faz
"Hmm sorry la kitorang busy.Awak pegi sendiri leh kan?"balas Liza.Faz tidak menjawab.Dia terus keluar daripada kelas.

"Tak leh harapnye kawan.Bukan nak teman.Camni kawan.Ape la.Buat sakit hati je"bebel Faz sorang2 sambil menuruni tangga.
"Ehem..cakap ngan sape tu?? tak baik merungut sorang2"tegur satu suara.Faz berpaling dan melihat Hakimi bersama rakannya.'alamak.jatuh maruah aku.dia dengar la aku cakap sensorang.malunya'
"Err..hai Hakimi"tegur Faz sambil tersenyum.
"Hai Faz.Awak nak pegi mane tu?"tanya Hakimi
"Err..nak pegi kelas 2 Efekhur.Nak bagi balik buku latihan ni.Cikgu Nat terbagi buku budak kelas Efekhur pulak kat kitorang tu yang nak pulangkan"jelas Faz
"Oh yeke?? Hmm awak nak suruh saya hantarkan pun boleh.Saya kan kelas efekhur."kata Hakimi
"Oh..lupe.Awak ade cakap aritu.Tapi saya lupe pulak.Hmm..nah.Thanks tau.Saya balik kelas dulu"kata Faz sambil menghulurkan buku latihan kepada Hakimi.Tiba-tiba seseorang menolaknya daripada belakang menyebabkan dia terjatuh ke atas Hakimi.Mereka saling berpandangan seketika.
"Ehem2.Waa!! macam drama hindustan pulak.Jom Atieqah blah.Kang mati plak dok lame2 kat sini"kata Daz sambil berlari menaiki tangga.Diikuti Atieqah yang sudah tergelak2.Faz bangun perlahan2 dengan muka yang sudah mula memerah.

"Err..sorry"kata Faz sambil berlari naik ke atas.Hakimi hanya memandang.Perlahan2 satu senyuman terukir di bibir Hakimi.

"Tak guna kau Daz.Buat malu aku je tadi.Nasib tak tercium muke Hakimi tu"marah Faz kepada Daz apabila masuk ke dalam kelas.'Opss ade cikgu.Alamak malunya.Semua orang pandang la.Cikgu Nat tak masuk ke? Asal cikgu botak ni plak yang masuk.Aduss malunya.Setan kau Daz!!'

"Err..sorry cikgu.Tak perasan."kata Faz sambil tersengih.
"Hmm..takpe.Awak boleh duduk tempat awak"kata cikgu botak sambil tersenyum.'cute la plak cikgu botak ni'
" Terima kasih cikgu"kata Faz sambil berlalu ke tempat duduknya.Dia sempat menjeling ke arah Daz yang tersengih2 itu.'Tengok la kau Daz.Siap kau jap lagi Daz' kata Faz dalam hati.

Friday, October 24, 2008

Cinta beg putih(part 9)

Fazrina berjalan laju menuju ke kelasnya sambil mengepit buku teks Geografi.Sesekali dia mengerling ke arah jam tangannya.Dia sudah terlewat.Jam sudah menunjukkan pukul 1.20.Apabila sampai di tangga,Faz terus berlari memanjat tangga tiba-tiba dia terlanggar seseorang.Buku yang dikepitnya terpelanting.Faz jatuh terduduk di atas lantai.'Aduh sakitnya pinggang aku.sape la yang langgar aku ni takde otak ke?'desis Faz dalam hati.

"Oitt buta ke?? mata letak kat lutut ke?? suka hati mak bapak kau je langgar aku"marah Faz kepada orang yang melanggarnya itu.
"Err..sorry Faz saya tak sengaja..maaf ye"kata Hakimi dengan muke bersalahnya sambil menolong Fazrina bangun.
"Err..Hakimi..er sorry la..saya marah awak tadi..saya nak cepat ni..da lewat masuk kelas.sorry ek.bye.jumpa lagi"kata Faz sambil tergesa-gesa bangun dan berlari menuju ke kelasnya.

Di kelas 2 Lufektif..

'Tok..tok' Faz mengetuk pintu kelas perlahan-lahan sambil memberi salam.Dia mengintai ke dalam kelas.'fuhh selamat..cikgu tak masuk lagi'.Faz berjalan menuju ke mejanya.Tiba-tiba..

"Fazrina!! kenapa kamu lewat.Main masuk macam tu je,tak hormat kat saya langsung"satu suara menegur Faz.Faz sudah cemas.'alamak...ada cikgu ke tadi? asal aku tak nampak? mampus la aku!!'

"Err...sorry cikgu.Saya tak perasan cikgu ada tadi.Saya mintak maaf sebab lewat.Sebenarnya kereta ayah saya rosak.Tu yang lambat sampai"terang Faz kepada suara itu.Tiba-tiba satu kelas ketawa.Faz bingung asal diorang ketawa pulak? Aku ade buat lawak ke tadi?Faz memandang tubuhnya atas ke bawah.ok.Semua lengkap.Kenapa diorang gelak pulak ni?.Oh ye aku tak pandang cikgu tu time jawab.Faz perlahan-lahan berpusing.Dia melihat 'cikgu' di hadapannya itu.

"Ciss..setan kau Daz.Kau kenakan aku!! memalukan je kau ni.tak nak kawan"kata Faz sambil duduk di tempatnya.Sebelah Puteri.Dia menjeling ke arah kawan-kawannya yang masih belum berhenti ketawa.

"Ala rilex ar Faz.Gurau2 aja.Kau ni cepat majuk la.kang Hakimi nampak kurang lak hantaran kawin"kata Daz sambil tergelak-gelak.
"Yela Faz.Sekali sekala buat camtu.best gak.tak de la boring sangat"kata Puteri pula.
"Yela2.korang wat aku camni.Tak nak la cite sal kejadian kat tangga tadi"kata Faz.
"Kejadian kat tangga?? kenapa wei?? cite la..aku nak tau ni"tanya Daz
"Tak nak cite.Sape suruh kau kenakan aku tadi.Daz2!!oitt mane kau nak pegi tu.DAZ!!"jerit Faz
"Fazrina kamu tak reti nak hormatkan saya ke? Saya baru je masuk kamu da menjerit.Tak reti nak hormat guru ke?"
"Yela Daz.Kau jadi la cikgu tu.Bagi nasihat plak"kata Faz tanpa memandang ke arah gurunya itu
Satu kelas ketawa melihat reaksi Fazrina itu.'Kenapa lak ni?? Aku ade wat salah ape plak ni?'Faz mengangkat mukanya dan memandang ke arah hadapan.'alamak cikgu Fida.mati aku'

"Err..sorry teacher.saya ingatkan Daz main-mainkan saya lagi.sorry ek teacher"kata Faz sambil meminta maaf.
"Hmm..ok kali ni saya maafkan.Ok class.please take out your text book and turn to page 45.Today we learn about collective nouns."arah Cikgu Fida.Faz mengeluarkan buku teksnya dan membuka muka surat 45.Fikirannya melayang mengingatkan kejadian di tangga tadi.
"Fazrina!! kamu ada masalah ke?? kalo takde sila buat latihan yang saya suruh buat tu.Jangan nak berangan pula"kata Cikgu Fida.
'Latihan?? latihan ape pulak ni?? Faz memandang ke arah Puteri di sebelahnya.Puteri menunjukkan latihan yang perlu dibuat.'Aduss teacher ni kacau betul la orang baru nak fikir fasal Hakimi menganggu betul'desis Faz dalam hati.Dia membuka buku latihannya dan mula membuat kerjanya itu.

Waktu rehat..

Kringg!! loceng berbunyi menandakan waktu rehat pelajar tingkatan dua.

"Ok class.i want you to pass up your exercise book to Catherine.Catherine awak tolong letakkan atas meja saya ok??"arah Cikgu Fida."Aiman"
"Stand up class.Thank you teacher"kata Aiman diikuti pelajar lain.Cikgu Fida mengangguk dan berjalan ke bilik guru.
"Kay,aku ngan Faz nak teman kau hantar buku kat buku kat bilik guru boleh??"tanya Daz
"Oitt pehal aku kena ikut gak?? Tak nak la.Aku tau la kau nak pegi tengok cikgu cicak tu.Aku nak pegi kantin la.lapar."kata Faz tidak setuju.
"Arghh! takde2..ko kena ikut aku gak.Ini arahan."kata Daz
"Da2.ok jom kita semua g bilik guru.cam budak2 la korang ni"kata Kay
"Err..korang pegi la dulu.Kita ngan Atieqah nak g surau.Solat."kata Liza
"Wei aku nak g solat gak.bye"kata Faz
"Wei Faz jangan nak mengada.Aku tau 'best friend' ko da 3 hari datang melawat ko.Jangan nak tipu.da2 jom2 sian Kay kena bawak buku sensorang.da la berat."kata Daz.
"Yela2.Jom Puteri kita jalan dulu."kata Faz sambil menarik tangan Puteri.

Sunday, October 19, 2008

Attention Please!


Cite Cinta Beg Putih akan disambung pada 24.10.2008 kerana atas sebab2 yang tidak dpt dielakkan.Sorry sgt2.Tapi kalo ade mase mungkin cite ini akan disambung lebih awal.harap semua orang dpt bersabar.arigato.hait.

Wednesday, October 15, 2008

Cinta beg putih(part 8)

"Wei korang...cikgu Saidi tak masuk arini.Dia ade keje nak buat.Dia cakap korang leh wat kerja sendiri tapi jangan bising sangat."kata Kay.Sebagai penolong ketua kelas dia sentiasa ke hulu ke hilir menjalankan tugasnya dengan penuh amanah.
"Yey!! wei korang jom lepak kat belakang.Buat bising.ha ha"ajak Daz sambil menarik tangan Kay.Dia berlari ke belakang kelas dan duduk di atas lantai.Betul-betul di bawah kipas.Kemudian kawan-kawannya datang dan membuat 1 bulatan.
"Ok..sekarang nak borak pasal pe?? busan kot"kata Liza.
"Hmm...tu la asal sekejap sangat cuti sekolah aritu..rase cam dua hari je..folio geo pun tak siap lagi..lantak la cikgu botak tu.opss sorry Atieqah terkutuk boyfriend kau plak"kata Daz sambil tergelak.Atieqah menjeling ke arah Daz.Malas nak layan.
"Wei korang jom cite hantu!!"ajak Faz
"Hah!! kite ade cite hantu..cite dier camni"kata Kiki.Kiki merupakan pelajar kelas 2 Lufektif juga.Seorang yang agak kecil.Tapi kuat merapu.Agak pandai juga.
"Cite la cepat Kiki"gesa Faz tidak sabar
"sabar la skit.hmm camni..pada suatu hari kite balik umah skali nampak ade orang baju putih.lutut kita da terketar-ketar.da la tgh malam.skali...lembaga putih tu berpusing...kita pun terkejut la..rupa-rupanya lembaga putih tu..mak kite baru habis solat..ha ha ha"cerita Kiki dan kemudian tergelak
"Ceh buang masa aku je.."kata Daz
"Tu la..kau ni Kiki merapu je keje.sakit hati aku"marah Faz sambil tergelak-gelak.Mereka pun berbual-bual sambil menyanyi-nyanyi.Loceng berbunyi menandakan waktu rehat
"Wei jom turun rehat..lapar la..haus"ajak Faz
"Ehem...lapar ke nak jumpa Hakimi ni??"tanya Daz sambil mengangkat keningnya ala-ala Ziana Zain.
"Aku lapar la..Hakimi?? Takde maknenye nak jumpa dia.bukan leh kenyang pun"kata Faz sambil tergelak kecil.

Di kantin sekolah...

"Waa arini ade plak nugget selalu takde...budak f1 makan banyak sampai habis."kata Daz sambil mencapai satu paket nugget dan membayarnya.Faz pun turut membuat demikian
"Wei jom beli air..aduhh sakitnya bahu aku"kata Faz sambil menggosok bahunya yang dilanggar seseorang.Daz tersengih-sengih dan menjauhkan diri perlahan-lahan sambil membuat isyarat mata agar rakan-rakannya yang lain turut berudur dan memerhatikan drama di hadapan.Jarang-jarang dapat tengok tu.
"Err...sorry ek.tak sengaja"kata Hakimi kepada Faz.Faz terkedu.'Alamak asal asyik langgar dier je.Daz ni pun satu asal dier tinggalkan aku.mama!! help me!!' jerit Faz dalam hati
"Err...it's ok."kata Faz
"hmm..i'm Hakimi from 2 Efekhur and you??"
"Err...i'm Fazrina from 2 Lufektif"
"Ouh.eh awak yang saya langgar kat Giant aritu kan??"
"Err..yela.hehe tak sangka awak langgar saya lagi arini"
"haha sorry la.kita ni kan asal jumpa je mesti langgar kan"
"Hmm..eh saya pegi dulu la.kawan-kawan saya da tunggu.jumpa lagi nanti"
"hmm ok!"

Faz berlari ke arah rakan-rakannya.

"Woitt pe kes korang tinggalkan aku tadi?? memalukan je.jadi gagap aku tadi.waa!! huhu pe la korang ni memalukan aku je.Kau tau tak?? Aku rase muka aku da merah gila da ni.cam kambing kena panggang je.Oitt aku cakap ngan korang ni.Asal diam je!! oit!!"bebel Faz
"Err...Faz camne kitorang nak jawab.Kau tu cakap tak berhenti.Kalau Hakimi tengok kang kurang lak duit hantaran kau tu.hahah"balas Daz sambil tergelak.Disambut lak dengan gelak ketawa kawan-kawan yang lain.Gamat suasana di kantin seketika dengan gelakan mereka.
"Ala Faz..jarang tau dapat tengok drama camtu.setahun tak tau berape kali dapat tengok"kata Liza
"Betul tu kite setuju"sokong Kay
"Kite pun"kata Kiki
"Ish korang ni!! camni kawan takpe2"kata Faz sambil berjalan pergi ke kelas.
"Wei Faz merajuk la.Pegi pujuk cepat"kata Puteri
"Takpe suruh Hakimi pujukkan jela"kata Daz pula
Mereka semua tergelak kuat dan memerhatikan gelagat Faz yang sudah berpatah balik dan berjalan ke arah mereka.

Saturday, October 11, 2008

Ayat-Ayat Cinta


Ayat Ayat Cinta is a beautifully portrayed Islamic love story – a tale of a virtuous Muslim protagonist who overcomes all obstacles of life maintaining pure ideals.
Fedi Nuril as Fahri bin Abdillah is a poor, intelligent student who wins a scholarship to complete his graduate degree at Egypt's esteemed Al Azhar University. Very disciplined and dedicated by nature, Fahri embraces his life in Cairo, completing his studies and translation of religious books with full enthusiasm, exactly according to pre-determined targets.
Only one goal is left unattempted: the pursuit of marriage.
For Fahri is innocent and pure, and doesn't believe in the concept of relationships prior to marriage. He is inarticulate and shy around women. All his life, only two women have been close to him – his mother and grandmother.
Life changes drastically in Egypt for he suddenly finds himself surrounded by four beautiful, distinctly different women.
Carissa Putri as Maria Girgis, a shy, open-minded Coptic neighbor who is attracted to the teachings of the Holy Quran, finds herself falling in love with Fahri (a fact she only reveals to her diary).
Melanie Putria as Nurul, a student at Al Azhar like Fahri, is the Muslim daughter of a renowned Indonesian cleric. Fahri feels unworthy of her and thus ignores his feelings for her, leaving her confused and guessing.
Zaskia Adya Mecca as Noura, an abused Egyptian neighbor, develops strong romantic feelings for Fahri, who in turn simply sympathizes with her situation. His romantic rejection destroys her and eventually leads to a false accusation of rape.
Rianti Cartwright as Aisha, a German Turkish student in Cairo haunts Fahri with her beautiful eyes. Following an incident on the metro where Fahri defends her against narrow minded bigoted Muslims, both immediately develop feelings for each other.
As the story unravels, the protagonist makes the audience face the daunting decisions he himself faces, and forces us to marvel at his undying loyalty to the true ideals of Islam as he ultimately makes the choice of a lifetime.
___________________________________________________________________
Haha Arini aq nak selitkan sedikit cerita ni.Aq baru tgk sebenarnye.Dgr org cite cam best je..2 yg aq tgk.mmg best pn.best gle.hahahha.mungkin bg korang cite ni da lame.biarla.bg aq cite ni best sgt.lain drp yg lain coz ia bercorak islamic skit.bkn cam kisah cinta biasa.so bg sesape yg belum tgk..aq cadangkan korang beli la cd cite ni n tgk sendiri.aq bagi 5 Bintang kat cite ni.hahahah jarang tau aq nak bg lima bintang kat cite yg aq tgk.kira cite ayat2 cinta ni mmg best ar.hahahha ok la nnti aq wat la sambungan cinta beg putih 2..skrg xde idea lg.hehe.

Monday, October 6, 2008

Cinta beg putih(part 7)

"Wei agak2 sape ek pompuan yang jalan dengan Hakimi tadi??"tanya Puteri sambil mengunyah ikan salmon mentah.
"Tah la..ala kakak dia la kot..or mungkin adik dia ke..think positive la.."kata Kay sambil tergelak kecil.
"Mungkin la kot"kata Faz sambil termenung seketika.Dia menjeling ke arah Daz yang sedang asyik mengunyah Udon Mee nye itu.Kalo la Daz tak tunjuk Hakimi ngan pompuan tadi takde la aku susah hati.Daz yang perasan Faz menjelingnye mengangkat keningnye.Bertanyakan mengapa.Faz hanya menggeleng dan meneruskan makan dan sesekali menyampuk perbualan rakan-rakannya itu.


Malam itu di conference..

Daz Dianza:pe kes ni 24 hours conference..wa mau wat keje pun talak senang woo..eh manyak
lupa pulak...
Fazkim:Kau lupe ape Daz??
Daz Dianza: Lupe nak bagi salam la..
Daz Dianza: ASSALAMMUALAIKUM!! OLA2!! GENKI DESU KA!!
Kay Kitty: waalaikummussalam.hait.genki desu
Fazkim: wslm
Pu3 Qila:wslm.hai
Liza lala:hi!
Fazkim:weii pe cite ni?? busan tol.
Liza lala:cite ape awak nak faz?? cite cinta beg putih??or cinta 2Efekhur?? hahah
Fazkim:Liza!! shh2 jangan bising la hahaha
Daz Dianza: ape ni?? borak pe ni?? tak ajak aku pun.huhu cam ni kawan!!takpe2.
Kay Kitty: tu la diorang ni..sembang tak ajak.lupe kawan!! hahaha
Fazkim:wei ustazah cakap dosa memfitnah hukumnya sama seperti membunuh orang.
Daz Dianza: yela ustazah Fazrina.Kami faham.hahaha
Pu3 Qila: Da2 tak payah gaduh.tgk Liza tu..menyanyi je keje.
Liza lala: hahahah sumbang la suara kite.lepas ni mesti hujan lebat
Daz Dianza: Tak pe kalo hujan lebat lagi best.boleh tido nyenyak skit hahah
Fazkim: kau Daz..keje makan tido je patutla badan ko........sila sambung sendiri
Kay Kitty:haha Faz cover...nak aku tolong sambungkan ke??
Daz Dianza: takpe korang mengutuk aku.aku sedar la aku ni........sila sambung sendiri
Pu3 Qila: hahahha sila sambung sendiri gak
Liza lala:da2 tak nak gado2.korang nyanyi cepat kite nak dengar
Daz Dianza: yela Liza.suruh Faz nyanyi dulu lepas tu kite record kasi Hakimi dengar
Fazkim: oitt kau!!
Daz Dianza: ape?? nak gaduh?? hahahah
Fazkim: leh gak.hahah gurau je
Pu3 Qila: da2 cam budak2

Keesokannya..

Faz sedang membaca novel di dalam bilik.Tiba-tiba pintu biliknya diketuk.Dengan malasnya dia membuka pintu biliknya itu.Terjengul wajah kakak nya di muka pintu

"yes mau apa?? jual karpet?? saya tak mau la.rumah saya da banyak sangat karpet"kata Faz kepada kakaknya.sengaja dia hendak mengusik kakaknya itu
"Oitt sape nak jual karpet?? orang nak tanye ni.Nak ikut tak pegi Giant?? nak beli barang dapur sikit."tanya kakak Faz.
"Hmm..let me think.hmm..jom la..lagipun dok umah takde buat ape sangat.Jom la"kata Faz menyatakan persetujuannya.
"Jom" ajak kakak Faz.

Di Giant Taman Permata...

"Waa!! ramainya manusia..sesak la..rimas la"rungut Faz.Dia rase seperti berada di dalam tin sardin.berhimpit-himpit.
"Sabar la.memang camni la.orang lain pun nak beli barang dapur gak."kata kakak Faz menenangkan Faz.
"Hmm..yela.tengah sabar la ni"kata Faz sambil mengekori kakaknya.Dia hanya melihat sahaja kakaknya mengambil barang-barang untuk dibeli.Faz memandang sekeliling kawasan Giant itu.Nak lihat kot-kot ade orang yang dikenalinya.
"Kak lama lagi ke?? Faz nak pegi jalan-jalan jap leh tak?"tanya Faz kepada kakaknya
"Hmm..pegi la.Kalo tak jumpe cari akak tunggu kat kereta je" kata kakak Faz.Faz berjalan ke kedai buku yang berada di tingkat atas.Sedang dia berjalan,tiba-tiba dia terlihat seorang lelaki dan perempuan berada di dalam kedai buku itu.'Macam kenal je' desis hati Faz.'Eh Hakimi la.ngan pompuan tu lagi la.hmm blah la camni'.Faz pun patah balik dan mencari kakaknya.Dia pergi di kaunter bayaran dan melihat kakaknya sedang membuat pembayaran.Faz berjalan ke arah kakaknya.Tiba-tiba Faz terlanggar seseorang dan akhirnya terjatuh.
"Aduss sakitnya"kata Faz perlahan.
"Err...maaf ya saya tak perasan tadi" kata seorang lelaki sambil menghulurkan tangan membantu Faz bangun.Faz menyambut huluran tangan itu tanpa memandang ke atas.Dia sibuk membetulkan tudungnya yang sudah berkedut itu.Faz mengangkat mukanya dan melihat wajah lelaki yang dilanggarnya.Hakimi.Faz terkejut.Dia tidak menyangka Hakimi berada di hadapannya.Tiba-tiba..
"Faz..ok ke?? tak luka kan" tanya kakak Faz yang tiba-tiba datang.
"Err maaf la dik..adik akak ni memang camni.pendiam.hmm..kami pergi dulu la ya."kata kakak Faz kepada Hakimi.Hakimi hanya menggangguk.Kakak Faz terus menarik tangan adiknya supaya beredar daripada situ.Faz menoleh ke belakang dan melihat Hakimi memandang ke arahnya.







Thursday, October 2, 2008

Cinta beg putih(part 6)

"Wei jom tengok wayang.Dari tadi jalan je.penat la"ajak Faz.Kakinya sudah lenguh apabila berdiri terlalu lama.Sekolah masih lagi cuti jadi mereka mengambil keputusan untuk keluar shopping di One Utama.
"Kau..baru jalan sikit da penat..padahal kita baru je sampai..eh tapi best jugak kalo pegi tengok wayang pun ok gak.Aku teringin nak tengok cite Wall E..ha ha ha"kata Daz sambil membuat mulut ketika menyebut perkataan Wall E.
"yela2..jom la tengok Wall E tu..eh panggung wayang kat tingkat berape?"tanye Puteri sambil memandang ke arah rakan2 nye.
"Hmm...tah jom tengok directory"ajak Kay sambil berjalan ke arah directory.Namun kemudian dia terhenti apabila melihat sesuatu yang laju berlari daripada belakangnye.Dia mengangkat wajah dan melihat Daz dan Faz sudah pun berade di directory tersebut sambil tersengih-sengih.
"Oitt korang..kat sini pun nak main lumba lari ke? memalukan je "marah Kay.
"Ala..rilex ar Kay..eh korang nak tengok wayang katne ni?? Golden Screen Cinemas(gsc) atau Tanjung Golden Village(Tgv)??"tanya Daz
"Err..rasenye baik pegi GSC sebab da dekat je ngan kawasan kita ni..jom la cepat kang tiket xde lak"kata Liza.

"Waa!! panjangnye beratur.Eh Liza ngan Puteri korang beratur la biar kitorang g beli popcorn.Err korang nak air ape??"tanye Faz
"Coke"
"Ice lemon tea"
"Ok..jom korang.."kata Faz sambil menarik tangan Kay dan Daz.

2 jam kemudian..

"Waa!! bestnye cite Wall E..rase nak tengok lagi je."kata Daz sambil memandang ke sekeliling complex One Utama tersebut.Tiba-tiba dier terpandang seseorang yang amat dikenalinye.Dia menggosok-gosokkan matenye beberape kali.Dia tidak percaya dengan apa yang dilihatnya.Dia kemudian berjalan perlahan-lahan ke arah pasangan yang dilihatnya itu.'Eh Hakimi ke tu? Yela betul la.Sape lak pompuan sebelah dia tu ek? Nak bagitau Faz ke tak? Kalau bagitau kang Faz merajuk lak,cemburu..arghh bagitau je la' desis hati Daz.

"Oitt Daz kau buat ape tu?? Mengintai sape?? aiyokk"tegur Puteri sambil memukul perlahan belakang Daz.
"Oh mak kau terpelanting dalam longkang" latah Daz akibat terkejut.Dia mengurut dadanya perlahan.Kemudian dier memandang ke arah rakan-rakannya yang sibuk tergelak.
"Ha ha ha Daz kesian mak lembu terpelanting dalam longkang" kata Faz sambil tergelak kuat
"Ish kau Faz..wei Faz cube kau tengok ni"kata Daz sambil menarik tangan Faz.Dia menunjuk ke arah pasangan di hadapannya itu kepada Faz.
"Eh Hakimi la tu eh tapi pompuan mane lak sebelah dia tu ek? Girlfriend dia ke?? Ala..hmm tak pe la biar la bukan aku suke kat dia pun"kata Faz untuk menutup kekecewaan di hati.Dia tidak menyangka yang Hakimi sudah mempunyai girlfriend.Malah perempuan itu lebih cantik daripada dia.
"Err...kawan dia je kot..da la jom kite g makan sushi kat sushi king!! " ajak Daz untuk menceriakan suasana.Mereka semua sememangnya gemar makan sushi.Daz terasa menyesal pula kerana menunjukkan kepada Faz pasangan itu.
"Jom la..aku pun da lapar ni..pegi mampos la ngan laki tu asal aku happy!! ha ha ha"kata Faz sambil tergelak kecil.Gelak yang sengaja dibuat-buat.
"Hmm..jom la"kata Puteri dan Liza sambil berjalan mendahului mereka.

Wednesday, October 1, 2008

SALAM AIDILFITRI


SAYA INGIN MENGUCAPKAN
SELAMAT HARI RAYA
KEPADA SEMUA
UMAT ISLAM
DI SELURUH
DUNIA.
KALO DAPAT DUIT RAYA
KONGSI2 LA NGAN AQ.
MANGGA
JUNA
ADAM
FA
WAJIB
BG AQ
DUIT RAYA
DGR WAJIB
BKN SUNAT
HAHAHAH