Thursday, September 25, 2008

Cinta beg putih(part 5)

"Kringg" loceng sekolah berbunyi nyaring tanda tamatnya waktu persekolahan.Minggu depan mereka mulai bercuti selama 2 minggu sempena cuti penggal ke 2.Ramai di antara mereka yang mulai merancang aktiviti semasa cuti sekolah.

"Wei korang..cuti sekolah ni korang nak watpe??" tanya Liza sambil berjalan seiringan dengan Faz dan Daz.Puteri sudah pulang awal kerana sakit perut.Liza kemudian memandang ke belakang dan melihat Kay sedang berborak dengan Yana.Yana merupakan teman rapat Kay yang agak gila-gila dan suke memekak.Yana berlainan kelas dengan mereka.

"Hmm..tah la..tapi aku TAK SUKA la CUTI ni..sebab nanti aku rindu kat Hakimi lak.Nape la cuti lama sangat buat kejap-kejap cukup la..huhu"kata Faz dengan nada tidak puas hati.Dia pasti akan rindu pada Hakimi jika bercuti terlalu lama.Jika dia tinggal bersebelahan dengan rumah Hakimi ok la..tak kesah..ni..Hakimi tinggal di mana pun dia tak tahu.

"Kau pentingkan diri nampak.Apa susah on jela myspace tu tengok gambar Hakimi puas-puas.ha ha ha.Lagipun best apa cuti aku suke..tapi tak best la cikgu bagi homework byk sangat.Cikgu Botak tu pun ade ke suruh buat folio tapi tak bagitau cara camne nak wat.Apa la 'boyfriend' Atieqah ni ha ha ha"kata Daz sambil ketawa besar sehingga menyebabkan pelajar-pelajar yang lain memandang ke arahnya.Daz hanya tersengih-sengih seperti kerang busuk sahaja.

"Eleh kau..tau la boyfriend kau tu slalu on kat internet..ape name..mango?? eh apa-apa je la..ha ha ha.Tu la pasal ckgu tu..tak de belas kasihan langsung.Wei ape kate cuti ni kite pegi library..g sunway lagoon..g shopping..g main ice skating and pape la..asalkan kita keluar jalan-jalan!! " cadang Faz.

"Best gak tu..nanti la kita bincang kat ym.conference.Daz jangan nak jadi halimunan lak kat ym tu kalo tak..."kata Liza sambil memberi amaran kepada Daz.Daz tergelak besar mendengarnya.

"Ha ha yela2..eh ok la blah lu..bye"kata Daz apabila melihat kereta Persona emaknya sudah sampai.

"Ok bye"kata Liza dan Faz serentak.Mereka kemudian ketawa dan berborak.




Pada malam itu mereka berbual di conference yang dibuat oleh puteri atas paksaan Liza

Daz Dianza:Ni ape kes paksa2 orang join lak ni..
Liza lala: Ish orang nak bincang pasal rancangan cuti sekolah ni la
Fazkim: korang nak wat rancangan pe?? pegi shopping ke?? ke nak g hantar rombongan meminang
Hakimi..hahaha
Pu3 Qila:Rancangan?? tak cakap pun korang buat rancangan.tak pe2..huhu camni kawan :((
Liza lala: Puteri kitorang baru nak rancang la ni..sape2 leh bagi cadangan yang bernas tak??Eh
apsal Kay tak online arini??
Daz Dianza: Kay demam..hahahha
Fazkim: Kau daz..semua orang kau cakap demam..Kay tido awal la..lepas ni dia on la kot haha.
Liza lala:ouh tak pe la..hmm pasal rancangan ni..nak g jalan mane ek??
Daz Dianza: PERAK!! SLIM RIVER!! hahahhah
Fazkim: kau Daz cakap je la nak jmpe mango.hmm pe kata lusa kita g perpustakaaan negara.kita
cari maklumat for folio geo.ok x??
Pu3 Qila: Ok gak tu..aku setuju..hmm kul bape nak jumpe kat sane??
Daz Dianza: kul 6.30 pagi!!
Liza lala: ish merepek je Daz ni..kita jumpe kat sane kul 10.00 pagi la.Ok x??
Fazkim: aku ok je..
Daz Dianza: tak kesah..on je
Pu3 Qila: 10?? ok2 leh..
Liza lala: ok la kalo camtu..jumpa kat sane lusa
Daz Dianza: wei jom nyanyi..Liza on mic tu..ko kena nyanyi first..hahah buli2
Liza lala: yela daz..hahah
Fazkim: aku nak nyanyi second tau!!!!!

Saturday, September 20, 2008

Cinta beg putih(part 4)

"Lalala.."nyanyi Faz dengan sungguh girang sekali.Entah mengapa hatinya ketika itu lapang dan tentaram.Mungkin kejadian semalam menyebabkan dier berasa gembira? Entah hanya dia seorang sahaja yang tahu.

"Oitt budak..happy semacam je kau..ade pape ke?? Ke Hakimi minta couple ngan kau??"tanya Liza sambil ketawa kecil.Dia dan Atieqah telah mendengar dengan teliti cerita yang diberitahu oleh Daz dan Kay ketika sampai ke sekolah tadi.Dia berasa menyesal pulak pulang awal ke rumah jika tidak mungkin dia dapat melihat sendiri kejadian yang berlaku semalam.

"Haha!Hakimi minta couple??kau tunggu alien datang kat bumi ni la baru Hakimi tu nak minta couple ngan aku.Dia tu da la pendiam.Nak cakap bisu tak pula.Lagipun aku ni mane la cantik takde sape nak pun."balas Faz.Namun dalam hati dier mengharapkan supaya Hakimi mintak couple dengannya.

"Oitt pe cite ni?? ape couple-couple ni?? tak bagitau aku pn.backhand skali kang." tanya Daz sambil ketawa.

"Ni hah Faz ni..happy semacam..ingatkan Hakimi mintak couple ngan dier tapi dier tak nak mengaku lak siap cakap alien datang bumi baru Hakimi tu mintak.tak logik langsung kan wak.?? kata Liza sambil membetulkan ikatan rambut arnabnye itu.

"Alien?? haha teringat lak kat mangga..opss..kau ni Faz cakap camtu lak..cam la aku tak tahu dalam hati berbunga-bunga kalo Hakimi mintak kapel.Meh aku pegi cakap kat Hakimi tu kau suka dier.."

"Oitt mane de..TAK SUKA la.."kata Faz
"lalala..tak dengar..hah tu pun Puteri ngan Atieqah.Jap ek aku nak bagitau diorang Hakimi mintak kapel ngan kau tapi kau tolak.." kata Daz sambil berlari ke arah Puteri meninggalkan Faz dan Liza dalam keadaan terpinga-pinga.

"OITT MANA ADE LA..FITNAH TOL KAU NI DAZ!!!DAZ OITT TUNGGU LA JAP " jerit Faz dengan begitu kuat sekali sehingga menyebabkan semua orang memandang ke arahnya.

"Oii kalau nak menjerit pegi jauh2 la wei..bising doe..kang cikgu sebelah datang aku sepak kau!!"kata salah seorang pelajar lelaki yang agak nakal.

"Opss..sorry tak sengaja"balas Faz sambil berlalu ke tempat duduknya.

"Faz!! asal kau tak bagitau kitorang" tanya Puteri tiba2.
"Hah?? bagitau ape??" Faz kebingungan apabila diterpa begitu
"Ala kau ni..malu-malu lak..asal tak bagitau kitorang..camni kawan..takpe2..huhu"kata Atieqah pula

"Oitt pe ni?? tetiba je..tak faham la..pening"balas Faz sambil memandang rakan2nya iaitu Puteri,Atieqah,Liza,Kay dan Daz yang berada di depannya.Dia bingung memikirkan apa yang berlaku.Namun apabila terpandang sengihan Daz yang seakan-akan mengandungi sesuatu muslihat membuatkannya tersedar.

"Daz!!!!!!!!!!!!!Kau cakap ape kat diorang hah?? Dazz..oiitt" panggil Faz sambil
mengejar Daz yang sudah berlari.Faz mengejar Daz sambil dilihat oleh pelajar-pelajar lain.Ada yang menggeleng kepala melihat telatah mereka berdua yang tidak ubah seperti kanak-kanak tadika itu.

Puteri,Kay,Atieqah dan Liza terpinga-pinga memandang Daz dan Faz yang sudah 'tawaf' kelas itu sebanyak 2 kali.Mereka tidak faham apa yang berlaku.Namun apabila teringat cerita Daz tentang Hakimi yang meminta kapel dengan Faz dan melihat Faz sedang mengejar Daz dalam keadaan marah itu.Mereka tahu..Daz hanya me'reka' cerita yang tidak benar.

"Daz2..ske sangat sakitkan hati orang.."kata mereka semua di dalam hati.

Tuesday, September 16, 2008

Cinta beg putih(part 3)

Faz berlari ke arah Daz dan Kay yang berada di tepi pintu itu.Apabila melihat Fazrina berada di situ Daz menarik tangan Faz dan menunjukkan ke arah seseorang.Kay cuba mengambil gambar seseorang menggunakan telefon bimbitnya.'Pelik betul kawan-kawan aku ni'kata Faz dalam hati
Faz mengintai keluar dan melihat..ya-ALLAH..Dia sungguh terkejut..Hakimi berada di depannya.Tiba-tiba Daz menolak Faz dan Faz terjatuh lalu terlanggar Hakimi yang berada di depannya itu.Dua-dua jatuh ke lantai dan saling berpandangan.Tiba-tiba...

"Klik..." bunyi daripada handphone Kay berbunyi lalu mengeluarkan flash membuatkan Faz terkejut.Dia bangun dengan muka yang kemerah-merahan.Faz menjeling ke arah Daz dan Puteri yang sedang tergelak itu

"Sorry..tak sengaja" kata Faz kepada Hakimi.Hakimi bangun lalu membetulkan bajunya yang kotor itu akibat jatuh di atas lantai.Dia kemudian menjeling ke arah Faz dan terus pergi tanpa berkata apa-apa.

"Gila sombong punya 'mamat'.Orang da cakap sorry pun nak marah lagi.Ni kau punya pasal la Daz gi tolak aku..memalukan betul la.

"Ala rilex la..bukannya sengaja pun..TAK SENGAJA la..haha.Wei Kay amacam gambar tu dapat tak?? aku nak letak dalam myspace ni."tanya Daz kepada Kay yang sedang asyik membelek phonenye itu.

"Ok cunn la..sweet je tadi time aksi pandang-pandang tu..rasa cam tengok wayang je..tol tak Puteri?" tanya Kay.

"Haha betul-betul aku setuju..cam filem hindustan pun ada.Rugi tol Amiera dengan Liza balik awal tadi kalau tak dapat tengok drama 10 saat ini.haha" kata Puteri sambil tergelak kecil.

"Dah la..tak cite pasal ni da memalukan betul..eh wei..blok ni da kosong la cepat la jom blah."kata Faz.

"Tah-tah pak guard da kunci grill tangga..aiyok..tak tahu..haha"kata Daz dengan celuparnya.

"Oi mulut..takde insuran langsung.."
"Eh wei btl la da tutup..mulut ko masin sangat la Daz..aduh ape kita nak wat ni..takde orang da mase ni..weii!! macam mana ni?"kata Kay agak ketakutan
"Eh wei tu pak cik guard jap tunggu sini aku nak kejar dia.."kata Faz
"Eh nak ikut gakkk
"Oitt jangan tinggalkan aku!!
"woii aku nak ikut jugak!!

Mereka berempat berlari ke arah pak cik guard yang berada di kawasan tangga lelaki itu.Mereka menjerit memanggil pak cik guard tersebut.Pak cik guard tersebut berpusing dan mereka pun meminta lelaki itu membuka grill pagar tersebut.

"Eh macam mana kamu boleh terkunci kat dalam ni..hai nasib baik la pak cik dengar jeritan kamu kalau tidak..."kata guard tersebut sambil membuka grill pagar.

"Terima kasih pak cik" kata mereka berempat lalu berlari ke pagar utama takut ketinggalan van.

Keesokkannya di sekolah..

memories

video

Hehe.Hello.Arini agak mls nk smbg cite beg putih 2..esok smbg leh x?? hak3.Arini aku nk bg korang tgk movie!! cpt2 amik popcorn..kah3..video ni gmbr kwn2 aq yg aq knl kat internet.Aku sayang diorang semu!! LOVE U ALL SO MUCH!! kah3.Kalo ade jodoh aq teringin nak jumpe diorang semua tu..kah3 xleh blah doe ayat aku ni..aq nak jumpe diorang semua terutamanya MANGGA,ADAM and FA!! haahah kalo ade mase aq g nk g Perak nak cari MANGGA N ADAM.Kemudian terbang ke spore jumpe FA..patah balik pegi Sabah jumpe GILLOT.Penang aq xnk pegi sbb kg katak bodo(tam2) 2 kat Penang..kah3..harap2 FAREEZ n JUNA 2 pindah g negeri lain baru aq g fly jmpe diorang..kah3 jk jk.

P/S: Video ni FA yang buat.Thnxx Fa.Nice Video.Smart.haha

Saturday, September 13, 2008

Cinta beg putih(part 2)

"Faz mane kita nak pegi ni dari tadi kau dok ikut mamat tu apsal? Kau minat budak tu ke? lain kali cakap la awal-awal aku leh tolong ni nak rahsia-rahsia lak,"kata Puteri dengan nada tidak puas hatinya.Dia agak bengang dengan perangai Fazrina yang hanya mendiamkan diri apabila ditanya.
"Ler Puteri kau tak tau ke? Faz ni da tangkap cintan sama mamat beg putih itu.Yela mamat tu kan muka kira ok la pastu dier ade gaya tersendiri jalan sorang-sorang dengan beg putihnya itu.I wonder la what inside his beg.Cam ade barang berharga je.Tah-tah ada gambar Faz tak..aduh!,"
Fazrina menjeling Daz yang bercakap ikut sedap hati sahaja.Itu baru pukulan sahaja kalau ikutkan hati mahu saja disepak belakang Daz itu.Dia pun berjalan mengekori mamat itu.Matanya liar memerhatikan sekeliling khuatir ada orang yang melihatnya.
"Wei Faz jom la g kantin beli air dulu.Aku haus ni.Jap lagi la kita ikut dia.Ala nanti kitorang tolong kau siasat pasal dia.OK? please la.."kata Atieqah
"Aku setuju"
"Aku pun
"Aku agak setuju juga
"Setuju tuju bertuju haha"
"Yela jom la,tau la korang ske minum air mak cik kantin tu.Bukannya sedap pun.Biasa je air dier tu lagipun da la kotor"kata Fazrina dengan nada tidak puas hati.
"Hak eleh tau la tak puas hati,banyak bunyi lak selalu dier jugak yang nak beli air kat kantin lagipun cik adik oii kitorang beli air kotak bukan air yang mak cik tu buat." kata Daz
"Sudah-sudah ape la da besar gajah pun gaduh lagi.cube la jd budak matang skit" kata Liza
"Ish3 sian Faz tak boleh ikut Hakimi da..da abis rehat..loceng sudah bunyi itu..mari kita naik ke kelas".kata Puteri
"jom"
"let's go"
"Eh jap2..mane kau tau mamat tu name Hakimi,Puteri?kau ada skandal ngan dier ke? x pe kau huhu"tanya Fazrina
"Oit mane de la..aku kan ramai kawan kat kelas 2 Efekhur tu..mesti la aku tau..lain kali tak tau tanye haha"
"Yela cik puan Puteri anak Puteri Gunung Ledang haha" sindir Fazrina
Semua orang tergelak melihat telatah Puteri dan Fazrina itu.

Kringgg!!! Loceng sekolah berbunyi dengan nyaring sekali menandakan waktu persekolahan sudah tamat.

"Terima kasih cikgu."kata semua pelajar kelas 2 Lufektif.Fazrina mengemas peralatan-peralatannya dan menyimpannya ke dalam beg.Dia menyandang begnya dan menolak kerusi ke dalam meja.Puteri di sebelahnya turut membuat demikian.

"Wei jom balik" ajak Atieqah
"Faz!! cepat!! sini woiii " kata Daz dan Kay serentak

Thursday, September 11, 2008

Cinta beg putih(part 1)

Suasana di kelas 2 lufektif itu cukup bising sekali.Pelajar-pelajar sekolah itu sibuk bercerita tentang pengalaman mereka ketika cuti sekolah yang lepas.Ada yang mengikut ibubapa pergi bercuti ke luar negara dan ada juga yang bercuti dalam Malaysia sahaja.Tiba-tiba seorang pelajar berlari masuk sambil menjerit memanggil nama kawannya.

“Daz!!” jerit Fazrina tanpa rasa malu walaupun sedar dirinya berada di khalayak ramai.Dia berasa cukup teruja dan gembira dengan apa yang dilihatnya tadi.Sungguh tidak disangka-sangka.Hatinya berdegup dengan kencang sekali namun senyuman di bibir tidak sedikit pun pudar.

“Oit ape jerit-jerit ni..tak belajar sivik ke?? Lain kali bagi la salam dulu”kata Daz dengan selamba beruknya.Fazrina hanya tersengih mendengar kata Daz itu.Diakui memang itu salahnya.

"Wei Daz ade mamat hensem baru masuk doe kat kelas 2 efekhur.waa!! gempak doe.Tapi mamat tu cam pendiam je and cam dak gengster lak hahaha"kata Fazrina sambil ketawa.

"Ye ke wei? nnti kau tunjuk kat aku la mamat tu.Eh kau da siasat ke nama budak tu? kalo belum boleh aku siasat,tapi kena ajak la yang lain.nanti kecik lak hati diorang tu" ujar Daz.

"Ok set je,aku tak kesah,eh mane yang lain? tanya Fazrina kepada Daz."Kurang hajar tol dok kat belakang x ajak aku..siap la korang haha" sambung Fazrina lagi sambil ketawa.

Fazrina berjalan ke belakang kelas dan menghampiri rakan-rakannya iaitu Puteri,Atieqah,Kay dan Liza.Dia duduk di sebelah Puteri sambil menepuk-nepuk bahu Puteri dengan kuat.

"Lepak tak ajak aku,apa punya kawan la ni"kata Fazrina.Dia hanya membuat muka selamba apabila Puteri menjelingnya.

"Camne nak ajak kau tu baru masuk kelas.Apa la ponteng je tau haha"kata Atieqah sambil mendengar lagu.

"Wei,masa rehat kang korang nak ikut aku ngan Daz tak? kitorang ada misi penting ni.Nak kemana jangan ditanya yang penting korang nak ikut ataupun tidak?"tanya Fazrina dengan wajah yang sengaja di seriuskan.

"Hak eleh,kerek doe kau cakap je la pe dia bukan apa pun.Tak payah la rahsia sangat berat sama dipikul ringan sama dijinjing eh betul ke peribahasa aku ni " kata Kay

"Eleh ! banyak bunyi lak kau Kay,nak ikut ke tak? kalo tak nak aku pegi ngan Daz je.Ala nanti sampai sana korang tau la.So korang nak pegi tak ni.Cakap ya atau tidak je " ujar Fazrina.Dia tidak sabar menunggu waktu rehat nanti.Hatinya semakin kuat berdebar apabila terbayangkan wajah 'mamat' itu

"ya.."

"ok je.."

"nak ikut.."

"tidak...eh salah ya nak ikut ! "

"Ok set..masa rehat kang ikut aku" kata Fazrina lalu beredar meninggalkan kawannya yang tercengang-cengang melihat perangainya.

Wednesday, September 10, 2008

Just New !


HEHE.HELO MY NAME IS DIANZA WILLIS.HAHA YA YA I KNOW MY NAME JUST LIKE IN NOVEL.WHAT NOVEL? FIND YOURSELF LA.HMM..I OPENED THIS BLOG NOT TO WRITE ABOUT MY DIARY LIKE..HEY2 DIARY..I FIND MY CRUSH TODAY..HAHAH NOT LIKE THAT LA..I OPENED THIS BLOG COZ I WANT TO PUT MY NOVEL IN HERE SO YOU CAN READ IT.HAHAHA OK LA BYE.SAYONARA