Friday, September 24, 2010

RayaRayo 2

Cerita pula pasal raya kedua ni..hmm tah cam tak banyak cerita pulak.Raya kedua aku pegi kubur nenek aku kat mane tah.Agak jauh la.Hmm pagi tu aku breakfast mihun goreng and sate manis.Then bertolak pegi kubur tu

Kat kubur tu lepas baca2 yassin semua..my mum jmpe pulak sape tah..tak kenal..so borak2 la kat kubur tu.orang tu polis pencen.Time kat kubor..kitorang leh gelak2 sebab polis pencen tu borak2 ngan my mum and my uncle then kaki dia dok pijak kubur orang je.Kang ada kubor yang tak..ape tah name 2..simen ek? pape la..so polis pencen ni sambil borak sambil jalan and pijak kubor orang..padahal ada batu tanda kot kat situ.

Aku and kazen aku pandang jeeeeeee.Nak tergelak pun ada.Then kazen aku cakap.."Aku nak tulis kat facebook la...hobi memijak kubur orang" then kitorang gelak2.Polis pencen tu ajak kitorang semua singgah rumah dia so ok la kan.Singgah kejap.

Kat rumah dia ada pokok rambutann.Jakunn kejap.Dia kasi kitorang petik.Ape lagi sesi memetik laaa.Tapi aku more to bergambar laaaa pe lagiii





Then2 lepas makan buah rambutan lepak2 jap then isteri polis pencen tu ajak makan.Kitorang pun pegi kat meja makan tu tengok makanan terus tergelak.Aku pandang kazen aku dia pun gelak.Makanan dia mihunn gorengg.Sorang pun tak sentuh sebab da makan tadi kat rumah.Lepas minum2 balik la pe lagii.Adik aku dapat duit raya.Kazen aku yang f3 tu tak dapat.Kakak aku dapat.Aku pun saja je jalan slow-slow kot2 la kan dia nak bagi aku.Dah nak sampai kat kereta baru dia panggil aku nak bagi duit raya.At least dapatt ok walaupun lambatt.

Rumah seterusnya adalah rumah sape ek? Ouh rumah sedara aku.Cuba teka..apa yang diorang hidang? Rendang? tett salah..nasi dagang?? tettt salah..Jawapannya ialahh































































Mihun Gorenggg

Kitorang da tergelak tengok.Apahal semua buat mihun goreng ni pakat kah? Makan jugak la mihun goreng kat rumah ni sebab da mula rasa lapar balik.Tapi air minum banyak ok.Bergelas2.Cuaca adalah sangat panas.Air adalah sangat sejuk..fuhhhhhhhh segarr.

Then rumah berikutnya adalah rumah sedara juga.Oh rumah dia ada laman yang luas and ada pelbagai jenis pokok buah.And ada banyak kucing.=.="

Aku tak suka kucing.lalala~~ oh2 cuba teka apa pulak makanan kat rumah ni? Apa? Mihun Goreng??

No! NO ! No !

Jawapannya adalah Mihun Sup and Macaroni Sup...

HAHA Mihun jugakk.Oleh sebab dah muak dengan mihun haruslah kita mengambil macaroni bersama berdegil...eh bergedil..sedapp ok..hingga menjilat suduuu.HAHA.Then lepas makan2 kitorang balik.Oh rumah ini tak dapat duit raya.Hanya diberi kepada kanak2 sahaja.

Heii!! I pun kanak2 jugakkk ok.Bagi la I jugak duit raya.HAHA

Itu saja la kot raya kedua..



Raya ketiga adalah pergi kenduri dan berehat

Raya keempat adalah pulang ke rumahku syurgaku.






Nota Cipanzi: Aku adalah sangat tidak reti menggunakan blogspot ini.Camna ek nak wat tulisan color2? Tolong tolong ajar.Pleaseeeeee

1 comment:

Ili Shaheera said...

Beshnya raya Dianza ( : Awat la x p tegoq pak cik tu..? kesian para kubur terbabit.. D: