Sunday, April 5, 2009

Cinta beg putih(Part 32)

Hubungan Faz dan Hakimi semakin akrab.Mereka sering berhubung walaupun mereka berada di dua negara yang berbeza.Pada suatu malam Faz menghidupkan laptopnya dan membuka yahoo messengernya yang telah lama tidak dibuka.Dia terlihat Hakimi sedang online.Dia klik pada name Hakimi itu dan membuzznya.

Fazrina:BUZZ!
Fazrina:Assalammualaikum.ni wak datang ni ade pesanan.da ready ke? haha
Kimy_F94:Waalaikummussalam wak.haha ape la awak ni faz.saya ingatkan pak mat tempe yg
tiap-tiap pagi muncul kat sinar fm tu.
Fazrina:haha amacam? ok ark.doktor ape khabar arini?
Kimy_F94:doktor mestilah sihat cam biasa.Awak apa khabar?
Fazrina:Saya tak sihat la doktor.Pening.Brape kali tah saya muntah tadi.
Kimy_F94:Hah?! awak ok ke? da pegi jumpa doktor?
Fazrina: da.doktor suruh sangat pegi bercuti.tenangkan fikiran.dia cakap saya stress
tu yang pening.
Kimy_F94:tu la awak.kok ye pun rajin bekerja jagalah kesihatan.

'Huwaa!! ape kes tah mamat ni bagi ceramah panjang lebar lak malam ni.layanzz je la'bisik hati kecil Faz

Fazrina: Saya bukan stress sebab keje tapi sebab ade orang melamar saya semalam.
Mamat korea.Handsome.Saya tak tau nak trima ke tak.
Kimy_F94:Hah?!! melamar awak?!! abis awak kata ape kat dia?
Fazrina:tak cakap ape.saya cakap saya akan fikirkan je.awak rase saya patut terima
tak??
Kimy_F94:Entah la keputusan di tangan awak.Siapalah saya mau bagi cadangan.Eh saya
out dulu.Esok kerja.Bye.

Kimy_F94 is now offline.

'Eh ape kes lak mamat ni? tetibe je off.jealous ke ape.best tol kenakan dia.nak kacau lagi la'kata hati Faz.Faz mencapai telefon bimbitnya dan mendial no malaysia iaitu no Hakimi.Walaupun dia tau bil nya akan melambung naik dia tak kisah.Setelah deringan ke tiga barulah Hakimi mengangkat phonenya

"Hello.Assalammualaikum"kata Faz memberi salam.

"Waalaikumussalam.Ye Faz ade ape?"balas Hakimi

"Hmm..tak de la awak out awal tadi.Tak sempat nak bagitu."

"Bagitau ape tu Faz? Cepat skit la.Saya dah nak tido ni."

"Saya nak bagitau next month saya balik Malaysia."

"Oh yeke? Tu je ke?"

"Awak kenapa ni Hakimi? Tetibe dingin je ngan saya.Awak marah saya ke?"

"Hmm takde la.Ade pape lagi?Saya nak tido da ni."

"Hmm awak pegi la tido.Oh ye lagi satu nak bagitau.Yang mamat korea tu dia melamar saya untuk bekerja di syarikat dier.Bukan melamar saya jadi isteri dier.tu je la.Bye."kata Faz sambil mematikan phonenya.Dia tergelak kecil seorang diri.

*******************************************************************************

Maaf kerana terlewat mengupdate blog ini.Busy skit ngan exam and homework.Entri kali ni pun main bantai je wat last minute.tu yang skit.Akan sambung esok or lusa.Insya-ALLAH.

No comments: