Saturday, March 14, 2009

Cinta beg putih(Part 28)

Faz duduk mengadap laptopnya di meja study.Dia perlu menyiapkan assignment yang diberi oleh Pn.Nazurah kepadanya.Sedang asyik dier menyiapkannya roomatenye,Eliana masuk.Faz memandang sekilas kepada Eliana dan kemudian terus menyambung kembali kerjanya.

"Wei Faz kau tak bosan ke hah?! asyik wat assingment je.JOm la keluar jalan-jalan"tegur Eliana

"Aku malas la Lia.Lagi pun assignment ni banyak sangat.Lain kali la kita keluar.Ok?"balas Faz tanpa memandang Eliana.

"Kau ni kan Faz..kalo aku ajak banyak je alasan.Kalau Rizal ajak laju je.Sedih aku camni tau"

"Ala Lia.Jangan la merajuk.Ok2 petang kang kita keluar gi Midvalley.Ok? Puas hati?"

"Ok.camtu la kawan.Sayang kau.Wei aku nak tido jap.Kul 2.30 kang kejut aku tau."

"Ok.Kau ni membuta je keje patutla badan kau makin berisi.Camne la Azman leh tahan ngan kau."

"Oit mulut tu bebaik skit.sekeh kang.nak? hahah.Da la tido lu."kata Eliana sambil merebahkan diri ke atas katil dan zzz.Faz hanya menggeleng-gelengkan kepalanya dan kembali menyambung kerjanya.

Midvalley

"Wei Lia penat la.Dari tadi kau pusing kedai sama.Belinya tak"rungut Faz.Kakinya sudah lenguh mengekori Eliana yang berjalan tak ingat dunia.

"Ala kau ni Faz baru jalan sikit da penat.Ok2 ni last.Kita g MPH jap then kita gi Pizza Hut.Ok?"

"Pizza Hut? mne bleh.boikot2."

"Eleh kau..gilerwekk tol..bukan hari tu kau gi makan pizza dengan Rizal ke? tak boikot pun.."

"Uitt mane tau ni? Kau skodeng ke ape?"

"Bukan skodeng.tertengok.Ha ha tak de la..bukan kau bagitau ke?"

"Oh yeke? ha ha lupe2.Eh jom la kate nak gi MPH..aku pun nak cari novel baru ni.Da lama tak membaca novel."

"Ye la tau la busy dengan Rizal.Sampai lupa segala-galanya"

"Ish kau ni Lia.Tau la Rizal tu cousin kau.Tak payah la nak perli2 aku je.Aku mengadu kat mak sedara kau kang kau buli aku"

"Kau ni kuat mengadu la.Tau la kau kamceng ngan mak sedara aku skung.hahah dah la wat drama lak.Jom la"

MPH,Midvalley

"Eh wei Faz.Cube kau tgk pasangan tu.Kesian la pompuan tu.Dari tadi dia try cakap ngan mamat tu tapi mamat tu buat dunno je."

"Kau ni Lia suke sangat masuk campur hal orang.Biar la diorang tu."balas Faz tanpa mempedulikan pasangan di hadapan mereka itu.

"Tapi kan Faz cam kenal kot mamat tu.Eh dia pandang sini la.Eh Faz..abang kesayangan kau la.Rizal..minah sebelah tu bukan kawan kau ke?"

"Mana?!!" Faz mengangkat muka memandang pasangan di hadapannya.Rizal dan Balqis.Ape diorang wat kat sini.Faz memandang tangan Balqis yang memegang erat tangan Rizal.Tanpa berkata apa-apa Faz terus berlari keluar dari kedai buku itu.Rizal tergamam.Balqis tersenyum suka.Eliana berjalan ke arah cousinnya dan menampar pipi cousinnya itu dan kemudian dia berlari mengejar Faz.

Faz terduduk di salah satu bangku di bangunan itu.Banyak mata memandang ke arahnya.Namun dia tidak peduli.Dia tidak sangka Balqis sejahat itu.Selama ini dia percaya gila kat Balqis.Masa mula-mula terlihat Balqis dan Rizal tadi dia tidak la rasa apa-apa namun setelah melihat senyuman sinis Balqis dia mula curiga lalu dia berlari keluar.Setelah bertenang dia hendak masuk kembali ke kedai itu namun handphonenya berbunyi menandakan ada satu mesej masuk.Dia membuka mesej itu dan melihat nama pengirim.Balqis.Dia membaca mesej itu perlahan-lahan..

'Best kan apa kau nampak tadi?Macam tu la aku rasa apabila kau rampas Rizal daripada aku dulu.Tapi takpe aku lepaskan kau kali ni sebab kau baik dengan aku.Tapi aku harap lepas ni kita bukan kawan lagi.Kau amik la balik Rizal kau ni.Aku buat macam tu sbb nak kau tau perasaan aku bila kau rampas Rizal daripada aku.Kalau ikutkan aku nak buat lebih lagi biar kau menderita tapi tak pe la.Aku maafkan kau kali ni.Oh ye lupa nak bagitau..aku ade bagitau Rizal kisah cinta kau ngan Hakimi.Siap ade gambar kau ngan Hakimi lagi.So sweet.Kau ngan Hakimi memang sepadan.Tapi jangan harap kau boleh amik Hakimi balik.Oh lagi satu aku ade tambah2 sikit kisah cinta kau tu biar nampak lagi romantis.Oh sweet.Harap korang tak ape2 ek.N utk pengetahuan kau Rizal tu kuat cemburu.So hati2.Good luck.'

Faz terus menangis.Dia tak sangka Rizal pernah bercouple dengan Balqis sebelum dia berpindah ke sekolah itu dulu.Dia rela melepaskan Rizal jika itu yang Balqis mahu.Faz menangis lagi sehingga la Eliana datang menenangkannya.

Rizal memandang Faz dari jauh.Hatinya masih panas apabila mendengar cerita Balqis tadi.Dia tau Balqis sengaja mahu mengapi-apikannya supaya membenci Faz.Namun hatinya tidak boleh menerima hakikat bahawa Faz milik orang lain ketika bercouple dengannya dulu.




P/s: Sorry kalo tak best.Saya tak reti la nak buat cerita yang kejam2.Sorry sesangat.Kalo sesape de idea yang kejam leh la mengkomen saya ye.Thank You.

No comments: