Saturday, January 24, 2009

Cinta beg putih(Part 22)

"Faz mane kawan-kawan awak tu?"tanya Balqis.Mereka kini berada di KLCC.Ibu Faz sudah berlalu pergi selepas meninggalkan mereka di hadapan pintu utama KLCC dan akan menjemput kembali pada pukul 5 petang.

"Entah la diorang ni.Lembab macam labi-labi.Eh jap ek"kata Faz sambil menjawab panggilan yang diterimanya.

"Oitt Daz kau katne?"

"Kitorang ade ni hah.jumpa kau jalan straight nampak budak yang tengah berkumpul ramai-ramai kitorang la tu and lagi satu kitorang bukan lembab cam labi-labi tau kitorang lembab cam sipot babi je."kata Daz memberi penerangan sambil tergelak.

"Ish dengar je korang.Telinga tajam je.OK2 da nampak da."kata Faz sambil memutuskan panggilan.

"Jom Balqis diorang kat depan tu je"kata Faz sambil berjalan ke arah kengkawannya tiba-tiba bahunya dilanggar seseorang daripada belakang menyebabkan dia hampir terjatuh selamat ade tangan yang menyambutnye.

"Err awak tak apa-apa ke? sorry.Saya nak cepat tadi.SOrry ek"kata suara itu.Faz memandang ke arah suara itu.DIa tergamam.Hakimi.

"Ehemm.waa!!! romantik seh korang"tegur Daz tiba tiba.Faz cepat-cepat sedar.Dia pura-pura membetulkan tudungnya.

"Hai Daz.Waa!! kau makin gemuk la sekarang.Kay kau pun makin cantik la.Liza,Puteri,Atieqah and Kiki pun makin lawa la sekarang.EH lupe lak kenalkan ni kawan baru aku.Balqis.Balqis ni la kawan-kawan saya.Yang mulut tak reti diam tu Daz.Yang tu Kay,Liza,Puteri,Atieqah dan yang tu Kiki."kata Faz memperkenalkan kawan-kawannya

"Ola Balqis.OUh ye mamat yang terlanggar Faz tadi tu Hakimi.Kawan Faz gak.EH Faz sape mamat yang kau bawak tu?? Tak nak kenalkan ke?"tanya Daz

"Hah??!! mamat mane plak ni??"tanya Faz

"HEk eleh.Buat2 tak tau lak.TU belakang kau tu."kata Daz.Faz memusingkan kepalanya ke belakang.Dia terkejut apabila melihat Rizal dan Fizlan tersengih di belakangnya

"Oitt ape korang buat kat sini?Mane tau saya ngan Balqis ade kat sini?"tanya Faz terkejut.

"Bukan aritu awak ajak saya ke Faz?"kata Rizal sambil mengenyitkan matanya

"Eh bila pulak.Eh jap2 awak curi dengar perbualan saya dengan Balqis ek?? eee geramnya"kata Faz marah

"Ala sayang rilex la jangan la marah.Tak cantik tau bila sayang marah-marah ni"kata Fizlan menyampuk diikuti suara Rizal ketawa.

"OItt da2.Jom la tengok wayang.Da lambat ni.Rizal ngan Fizlan jom la join kitorang sekali.Lagi ramai lagi bagus"kata Daz

"Eh mana awak tau nama kitorang ni??"tanya Rizal dan Fizlan serentak

"I know everything about you guys."kata Daz sambil tergelak.

"Wei apa kata kita pergi makan dulu.Kita lapar la.Hakimi ngan Faz pegi beli tiket wayang dulu la.Nanti jumpa kitorang kat A&W."cadang Kay tiba-tiba

"Bagus2.TOl gak tu.OK Faz ngan Hakimi pegi beli tiket wayang"kata Daz menyokong cadangan Kay

"Err..mana boleh camtu.Kang kesian lak Balqis sorang2 takde kawan"kata Faz tidak setuju

"Takde2.Balqis ok je.kann Balqis?"tanya Daz dan Balqis hanya menggangguk.

"Hmm..OK la saya ngan Faz pegi beli tiket wayang.Korang nak tengok cite ape?"tanya Hakimi

"Cite pape la.Korang pilih kitorang tengok je"

"Ok jom Faz."kata Hakimi dan dia berlalu pergi diikuti Faz daripada belakang.


TGV,KLCC


"Awak sihat Faz?"tanya Hakimi setelah mereka lama mendiamkan diri.

"Ok je"

"OK je? cam tak ok je bunyinya"

"Saya ok la"

"Ouh.Eh awak da lame tak on ym.Kenapa ek? saya mesej pun awak jarang balas"

"Ouh.Saya busy.Maklumla da masuk skola baru.Eh Meera sihat?"

"Meera?tah sihat kot"

"Eh takkan girlfriend sendiri pun tak tau sihat ke tak?"

"Ble plak dia jadi girfriend saya?"

"Bukan awak kapel ngan dia ke dulu?"

"Hah?! bila plak saya kapel ngan dia?"

"Tahun lepas.Saya terdengar korang berbual.Meera tanya awak yang awak cintakan dier ke tak dan awak jawab cinta kann??"

"Err tahun lepas?Awak salah dengar tak?"

"Yela tu.Saya salah dengar"

"OUh yang tu saya ingat da.Awak jealous ke?"

"Tak kuasa eh saya nak jealous.So betul la awak kapel ngan dier?"

"Ha ha ha mane de saya kapel ngan dia.Mase tu Meera tanya saya,Haiman tu suka and cintakan dia ke? sebab Meera de terima surat daripada Haiman.Kebetulan saya ngan Haiman kan kawan baik tu yang dier tanya saya.Saya tak tau la Haiman tu suke kat Meera ke tak so saya cakap la cinta kot.Tu je.Tapi lepas tu saya betul-betul terkejut bila Meera tiba-tiba luahkan perasaan kat saya.Tapi saya tak boleh terima Meera sebab saya da ade orang lain dalam hati saya.Hanya dia je dalam hati saya"jelas Hakimi panjang lebar.

"ouh yeke?habis sape yang telah mencuri hati awak tu?"

"Perempuan yang telah mencuri hati saya itu ialah.."

"Eh sekejap ek.Ni mesti Daz yang call.Lama sangat kita berbual.Awak beli la tiket dulu.Cite hantu ke ok gak."

"Ouh ok."

No comments: