Saturday, January 17, 2009

Cinta beg putih(part 21)

"Ok pelajar.Sila hantar buku karangan awak pada ketua kelas.Fizlan nanti awak letak atas meja saya ek?"arah Cikgu Fazura sambil mengemas barang-barangnya.

"Bangun semua.Terima kasih cikgu"kata Fizlan diikuti pelajar-pelajar lain.

"Qis tolong hantarkan.Malas la nak bangun"pinta Faz.

"Pemalas punya anak dara"

"Ala malas sekali sekala je.Please! Nanti saya belanja awak mase rehat nanti"

"Wah! awak nak belanja? bagus ni.Ok la bak sini buku tu saya hantarkan"

"Nah.Thanks Qis.Sayang awak"

"Ehem saya tak sayang ke?"tanya Rizal sambil duduk di tempat Balqis,sebelah Faz.

"Eiii..sibuk je la awak ni.Sape nak sayang awak?Baik saya sayang monyet dalam hutan
tu je"kata Faz

"Oh sejak bila pulak awak kawan ngan monyet ni? patut la muka ade iras-iras monyet je"

"Eii...geramnya.Biarla muka saya cam monyet pun.Awak susah ke?"

"Susah la sebab nanti awak kena ejek kesian je.Saya la kena tolong"

"Pape je la.Malas nak layan awak"

"Malas nak layan pun awak layan gak"kata Rizal sambil tergelak kecil.Faz menarik muka masam

"Faz awak cantik sangat tapi malangnya awak telah menutup kecantikan awak tu dengan berkawan dengan monyet-monyet di hutan"bisik Rizal perlahan sambil tergelak kecil dan berlalu ke tempat duduknya.

"Faz.ecece malas nak hantar buku..rupanya dok sembang ngan Rizal.Kata tak suka"usik Balqis.

"Eii tolonglah.Sape borak ngan Rizal tu? Dia yang menyemak.Eh Balqis sabtu ni awak ade pape plan tak? Saya nak ajak awak pegi KLCC.Nak jumpa member lama.Jum la.Please."tanya Faz

"Hmm..sabtu ni? boleh la tapi nak pegi naik ape?"

"My mum hantarkan.boleh ek? Sayang awak"

"Sayang awak gak Faz"sampuk Rizal daripada belakang.

"Eii sibuk la.Gi main jauh-jauh"kata Faz sambil menolak Rizal.Rizal tergelak.Seronok kerana dapat mengusik Fazrina,gadis yang berjaya mencuri hatinya dalam diam.


RUMAH

'Alamak banyaknya homework tak siap lagi.Ish mampus kena marah ngan cikgu nanti.Hmm wat homework dulu lah baru on9.Da lama tak chat ngan pu3,daz,kay,atieqah,liza,belut..rindu je kat diorang.Eh amende ni dalam beg aku? surat? bila pulak ade surat dalam beg aku ni.ya-ALLAH wangi gila.berapa botol minyak wangi la dier spray ni'kata Faz dalam hati sambil membuka perlahan surat itu.Dia terbersin akibat bau surat yang terlalu wangi itu.

Dear Fazrina,

I'm writing this and leaving it where you'll find it. It's not that I wouldn't like you to know who your secret admirer is, it's just that I'm really, really shy. I'm also afraid that if I tell you who I am, you'll reject me or laugh at me. So for now, I'd just like to admire you from afar. Admiring you isn't hard to do. You're the most attractive woman I know and no one in world can hold a candle to you.

You're the bright spot in my day, Faz. I think I could almost say that I love you. Yes! I will say it. But I'm still not brave enough to tell you. Maybe, after I've worked up the courage, I'll ask you out for a drink or a meal. We could meet at Mcdonalds and get to know each other over a long, leisurely dinner. Maybe if we were sitting across the table from each other, I wouldn't be so shy and would be able to tell you how I feel. And you could tell me all about your life -- your hopes, your dreams, your goals.

If we could meet, I'd be able to tell you all the things I love about you.I love the way the light shines on your black hair.You're perfect and I'd love to be the lucky guy who wins your love. If only I had the courage to tell you how I feel.

Until then, I'll just have to stay,
Your Secret Admirer


'Fuh ayat.Sah curi dalam internet atau buku ni.Ade ke leh tau rambut aku warna hitam.Hello aku pakai tudung ok.sah ciplak.anak sape la baru belajar buat surat cinta ni.Ingat aku bodoh ke ape.Aku tau mesti dia curi dalam internet ni.Nak testing hantar surat cinta pun jangan la hantar kat aku.membazir je.Masuk tong sampah la jawabnya.Huh baik aku wat homework.'desis hati faz.




Malam itu

"Hoho akhirnya dapat gak on.Eh tak ramainya on.Daz tak on? pelik tol minah ni.Semalam paksa aku on"kata Faz sendirian.Tiba-tiba

BUZZ!!

Ira Daz: Oitt Faz lambat on.Jumpa bf ke?

Fazrinaa:Oitt waalaikummussalam.Mane de bf

Ira Daz: opss perli nampak.Assalammualaikum

Fazrinaa:hahahah mane de perli.Eh Daz amacam sabtu ni? Jadi tak nak gerak KL?

Ira Daz:Jadi2.Aku da ajak semua member-member kita.Kau jangan tak datang lak.Aku bunuh kau nanti

Fazrinaa:insya-ALLAH aku tak datang

Ira Daz: oitt memain je.Eh kau takde cite best ke? boring la

Fazrinaa:cite pe kau nak?action?romantik?komedi?

Ira Daz:Cerita cinta.hahah

Fazrinaa:hah ade de s'thing nak cite kat kau.Tadi kat skola mamat yang playboy aku cite kat kau aritu,saje je nak kasi aku sakit hati.Ade ke dier cakap muke aku cam monyet.Kejam tol.

Ira Daz:hahahha dia suke kau la tu.Bagusla

Fazrinaa:banyakla.menyampah tol aku.then tadi balik skolah aku dapat surat cinta.entah sape la bagi.Ayat copy dalam internet.anak sape la hantar tu.Nak bagi surat tapi tak reti nak tulis sendiri.

Ira Daz:waa!! Faz ade secret admirer la.Cerita panas ni.Marah Hakimi nanti

Fazrinaa:Eh tolong skit.Hakimi bukan aku punya ok.Dia kan da kapel ngan budak f3 tu

Ira Daz:Hello...da putus ok

Fazrinaa:Hahaha bila diorang putus? mane kau tau?

Ira Daz:entah la.Aku main cakap je.hahah

Fazrinaa:Tah hape hape la kau ni.EH k la mau out.nak tido ngantuk.Jumpa sabtu ni

Ira Daz: GI la ko tido.MIMPIKAN RIZAL MALAM NI!! hahahah

Fazrinaa:Jangan harap.bye.

Faz menutup laptopnya.Dia memandang ke arah surat yang telah dibuang di dalam tong sampah.'Ish sape la yang bagi surat tu' Faz sibuk memikir dan akhirnya tertido.



No comments: