Friday, November 14, 2008

Cinta beg putih(part 15)

“Puteri !! Daz !! Atieqah !!”jerit Faz sambil berlari ke arah rakan-rakannya itu.Dia terlewat sampai ke sekolah arini jadi apabila ternampak rakan-rakannya itu sudah mula beredar ke kelas terus dia berlari mengejar mereka.Mereka bertiga berpaling apabila mendengar nama dilaung.

“Oitt Faz glamer aku seketika.Malu doe.Tak mengaku la kau kawan aku”kata Daz sambil berjalan laju.
“Tu la Faz glamer name kite.Tengok semua orang da pandang semacam.Steady semua.”kata Puteri sambil tergelak.
“Ha ha biarla diorang jelez tu name korang cantik.Oitt Daz laju gle jalan”panggil Faz.
"Saje suka2.Tengok la jam dah pukul berapa kot"kata Da
“Eh dah lambat laa.Jom la naik kelas”kata Faz lalu berjalan ke kelas.

2 Lufektif..

“Assalammualaikum”jerit Daz sambil mengetuk pintu dengan kuatnya.
“Ya-Allah Daz tak boleh kuat lagi ke?”tanya Faz
“Boleh-boleh jap ek”kata Daz sambil keluar semula daripada kelas dan masuk kembali dengan mengetuk pintu kelas sambil menjerit lebih kuat daripada tadi.
“Ish Daz ni orang main-main je dia pegi buat betul2.Lain kali tak nak cakap pape dah la”kata Faz
“Dia tu memang”balas Kay
“Wei korang Hakimy ajak pegi tengok wayang sabtu ni.Nak tak?”tanya Faz
“Dia ajak kau je buat ape tanye kitorang”
“Dia ajak korang semua la”balas Faz
“Yeke? Cam tak caye je.Hmm aku boleh kot
“Boleh2 no hal”
“Kite kena tanye mak kite dulu”
“Hmm..kalo semua leh pegi jumpe sabtu ni la kat lrt.Kul 10”kata Faz
“OK”balas semua.

Malam itu..

‘Sabtu ni jadi pegi tengok wayang.Kitorang naik lrt pegi Klcc tau.Kalo awak nak join naik lrt sama jom la.Pukul 10.-Fazrina’ Faz menghantar mesej kepada Hakimi.Kemudian dia mencapai novel di sebelah.Baru nak dibuka handphonenya berbunyi menandakan ade mesej masuk

‘OK.Jumpa kat lrt kul 10-Hakimi’

Faz tersenyum membaca balasan mesej Hakimi itu.Dia kembali meneruskan bacaan dan akhirnya tertidur.

Sabtu..

“Mane la diorang ni lembab tol”rungut Faz.Dia mengerling jam di tangan.Pukul 10.30.
“Ala rilex ar jap lagi diorang sampai.Hah tu belut ,Kay ngan Liza da sampai”balas Daz

“Hmm..eh Puteri ngan Atieqah tak leh ikutkan mak diorang tak kasi??”tanya Kay
“A’ah”balas Daz
“Wei jom lepak kat tepi longkang tu”ajak Belut a.k.a Diyana
“Jom”

Tiba-tiba sedang berborak.Datang seorang lelaki duduk di sebelah belut.Terus terdiam semua orang.
“Hai kak tunggu mak ke?”tanya lelaki itu
“tak lah tunggu kawan”balas Belut sambil mengetuk-ngetuk handphonenya itu.
“Kak jangan ketuk phone tu pecah kang”kata lelaki itu lagi
“Tak pe tak pecah nak lepaskan pun boleh”kata Belut sambil berkira-kira untuk melepaskan phonenya.
“Uitt longkang”kata Belut lagi.Lelaki di sebelahnya sudah tergelak-gelak seperti Belut membuat satu lawak jenaka.
“Mereng”bisik Belut kepada Faz di sebelah.Lelaki itu seperti perasan dirinya dikutuk.
“Akak cakap saya gila ke?”tanya lelaki itu.
“Mane ade “balas Belut
“Tipu dosa”kata lelaki itu lagi
“Kitorang tak dosa sebab kitorang tak tipu”kata Faz.Menyampuk.Lelaki itu berpusing lalu menyanyikan lagu Tipah Tertipu.Faz dan Belut berpandangan.’Sah laki tu gila’.

No comments: