Sunday, November 9, 2008

Cinta beg putih(part 13)

Faz terbaring di atas katilnya.Dia kepenatan setelah sehari suntuk menemani kakaknya bershopping.Tiba-tiba phonenya berbunyi menandakan dia menerima satu mesej.Faz dengan malasnya mencapai phone dan membaca mesej itu.‘Oitt on ym.semua ngah on ni.cepat2.kau sorang je takde ni.On cpt mane tau Hakimi add kau lagi-Daz’.Faz tersengih membaca mesej itu.’Aduss malasnya nak online.’ Faz mengerling jam di dinding.8.00 malam.Dengan malasnya Faz membuka komputernya dan kemudian bergegas ke bilik air.

Apabila keluar daripada bilik air,Faz mengambil phonenya dan terlihat ade satu mesej masuk.Faz membacanya.’kte nmpk hakimi on kat myspace tu on la cpt mane tau dier add awak lagi kat ym-Kay.Faz tersengih.Dia berjalan ke meja komputernya dan kemudian terun sign in ym.Kemudian dia keluar dari bilik apabila terdengar maknya memanggil untuk makan malam.


Selesai makan malam,Faz kembali ke biliknya.Dia melihat ke komputernya.’ya-allah ramainya buzz aku’.Faz membalas kembali buzz mereka dengan meletakkan tanda soal.Dia kemudian terlihat satu friend request.Tanpa berfikir terus dier approve.Setelah itu,dia membuka myspacenya.Tiba-tiba..

Kimy_F94: BUZZ!!!
Kimy_F94: Salam
Kimy_F94: Hai Faz

Faz terkejut dengan teguran itu.’yang add aku tadi hakimi ke?? La tak perasan plak’kata Faz dalam hati.

Fazrina: Wslm.Hey
Kimy_F94: Awak tgh buat ape tu??
Fazrina: takde buat ape.tgh layan myspace ni je
Kimy_F94:Ouh.Nasib awak approve saya kat ym kali ni kalau tak saya ingat nak join budak2
rempit gi merempit malam ni.
Fazrina: Join la kalo awak nak.Yela sape la saye kan nak menghalang awak.huhu
Kimy_F94:Alamak ade org merajuk la.Camne ek nak pujuk ni??
Fazrina: Sape merajuk??
Kimy_F94: Ni hah kucing saya ni tiba-tiba je merajuk.Camne nak pujuk ek?? Awak ade idea tak??
Fazrina: yeke?? Kucing awak tu comel tak?? Name dier ape??
Kimy_F94:Kucing saya ni comel sangat.Name dier Fazrina..
Fazrina:Hakimi!!!!!
Kimy_F94: ye sayang?
Fazrina: Hakimi serius skit boleh tak!!
Kimy_F94:yela saya serius.Kesian orang tu da merah muke dia.Pakai blusher ke?? Hahaha
Fazrina: takpe2 kali ni awak kenakan saya.Lain kali siap la awak.
Kimy_F94: Nak siapkan ape tu??Malasla nak bersiap
Fazrina:Hakimi!! Eee tension la cakap ngan awak ni
Kimy_F94:mane de kita bercakap.kan ke kita sedang berchatting.hahah
Fazrina: pape la.k la nak off.Bye
Kimy_F94:Faz jangan la merajuk saya gurau aje la.

Faz menekan perkataan invisible to everyone.Faz kemudian menekan name Daz dan menekan perkataan buzz.

Fazrina: BUZZ!!
Fazrina: Ni ape important sangat ni sampai mesej banyak2 ni hah??
Daz Dianza: Oitt kau!! Orang buzz dari tadi lagi..baru sekarang nak balas.Jap ek..

Faz menekan perkataan no thanks apabila Daz menghantar invitenya ke conference.

Daz Dianza: Oitt mangkuk asal tak nak join??
Fazrina: Aku malas la.Esok je la aku join.Aku nak tido.bubbye.salam.

Faz sign out daripada ym dan terus menutup komputernya.Matanya sudah terlalu berat untuk dibuka.Faz berbaring di atas katilnya dan akhirnya zzzzzz.

1 comment:

Nur Aqilah said...

hai diaz....sy ada wat fan club alice academy...kalau boleh,awak sertailah ye...pegi kat blog sy n tngk cara2nye...thx sgt2!