Monday, October 6, 2008

Cinta beg putih(part 7)

"Wei agak2 sape ek pompuan yang jalan dengan Hakimi tadi??"tanya Puteri sambil mengunyah ikan salmon mentah.
"Tah la..ala kakak dia la kot..or mungkin adik dia ke..think positive la.."kata Kay sambil tergelak kecil.
"Mungkin la kot"kata Faz sambil termenung seketika.Dia menjeling ke arah Daz yang sedang asyik mengunyah Udon Mee nye itu.Kalo la Daz tak tunjuk Hakimi ngan pompuan tadi takde la aku susah hati.Daz yang perasan Faz menjelingnye mengangkat keningnye.Bertanyakan mengapa.Faz hanya menggeleng dan meneruskan makan dan sesekali menyampuk perbualan rakan-rakannya itu.


Malam itu di conference..

Daz Dianza:pe kes ni 24 hours conference..wa mau wat keje pun talak senang woo..eh manyak
lupa pulak...
Fazkim:Kau lupe ape Daz??
Daz Dianza: Lupe nak bagi salam la..
Daz Dianza: ASSALAMMUALAIKUM!! OLA2!! GENKI DESU KA!!
Kay Kitty: waalaikummussalam.hait.genki desu
Fazkim: wslm
Pu3 Qila:wslm.hai
Liza lala:hi!
Fazkim:weii pe cite ni?? busan tol.
Liza lala:cite ape awak nak faz?? cite cinta beg putih??or cinta 2Efekhur?? hahah
Fazkim:Liza!! shh2 jangan bising la hahaha
Daz Dianza: ape ni?? borak pe ni?? tak ajak aku pun.huhu cam ni kawan!!takpe2.
Kay Kitty: tu la diorang ni..sembang tak ajak.lupe kawan!! hahaha
Fazkim:wei ustazah cakap dosa memfitnah hukumnya sama seperti membunuh orang.
Daz Dianza: yela ustazah Fazrina.Kami faham.hahaha
Pu3 Qila: Da2 tak payah gaduh.tgk Liza tu..menyanyi je keje.
Liza lala: hahahah sumbang la suara kite.lepas ni mesti hujan lebat
Daz Dianza: Tak pe kalo hujan lebat lagi best.boleh tido nyenyak skit hahah
Fazkim: kau Daz..keje makan tido je patutla badan ko........sila sambung sendiri
Kay Kitty:haha Faz cover...nak aku tolong sambungkan ke??
Daz Dianza: takpe korang mengutuk aku.aku sedar la aku ni........sila sambung sendiri
Pu3 Qila: hahahha sila sambung sendiri gak
Liza lala:da2 tak nak gado2.korang nyanyi cepat kite nak dengar
Daz Dianza: yela Liza.suruh Faz nyanyi dulu lepas tu kite record kasi Hakimi dengar
Fazkim: oitt kau!!
Daz Dianza: ape?? nak gaduh?? hahahah
Fazkim: leh gak.hahah gurau je
Pu3 Qila: da2 cam budak2

Keesokannya..

Faz sedang membaca novel di dalam bilik.Tiba-tiba pintu biliknya diketuk.Dengan malasnya dia membuka pintu biliknya itu.Terjengul wajah kakak nya di muka pintu

"yes mau apa?? jual karpet?? saya tak mau la.rumah saya da banyak sangat karpet"kata Faz kepada kakaknya.sengaja dia hendak mengusik kakaknya itu
"Oitt sape nak jual karpet?? orang nak tanye ni.Nak ikut tak pegi Giant?? nak beli barang dapur sikit."tanya kakak Faz.
"Hmm..let me think.hmm..jom la..lagipun dok umah takde buat ape sangat.Jom la"kata Faz menyatakan persetujuannya.
"Jom" ajak kakak Faz.

Di Giant Taman Permata...

"Waa!! ramainya manusia..sesak la..rimas la"rungut Faz.Dia rase seperti berada di dalam tin sardin.berhimpit-himpit.
"Sabar la.memang camni la.orang lain pun nak beli barang dapur gak."kata kakak Faz menenangkan Faz.
"Hmm..yela.tengah sabar la ni"kata Faz sambil mengekori kakaknya.Dia hanya melihat sahaja kakaknya mengambil barang-barang untuk dibeli.Faz memandang sekeliling kawasan Giant itu.Nak lihat kot-kot ade orang yang dikenalinya.
"Kak lama lagi ke?? Faz nak pegi jalan-jalan jap leh tak?"tanya Faz kepada kakaknya
"Hmm..pegi la.Kalo tak jumpe cari akak tunggu kat kereta je" kata kakak Faz.Faz berjalan ke kedai buku yang berada di tingkat atas.Sedang dia berjalan,tiba-tiba dia terlihat seorang lelaki dan perempuan berada di dalam kedai buku itu.'Macam kenal je' desis hati Faz.'Eh Hakimi la.ngan pompuan tu lagi la.hmm blah la camni'.Faz pun patah balik dan mencari kakaknya.Dia pergi di kaunter bayaran dan melihat kakaknya sedang membuat pembayaran.Faz berjalan ke arah kakaknya.Tiba-tiba Faz terlanggar seseorang dan akhirnya terjatuh.
"Aduss sakitnya"kata Faz perlahan.
"Err...maaf ya saya tak perasan tadi" kata seorang lelaki sambil menghulurkan tangan membantu Faz bangun.Faz menyambut huluran tangan itu tanpa memandang ke atas.Dia sibuk membetulkan tudungnya yang sudah berkedut itu.Faz mengangkat mukanya dan melihat wajah lelaki yang dilanggarnya.Hakimi.Faz terkejut.Dia tidak menyangka Hakimi berada di hadapannya.Tiba-tiba..
"Faz..ok ke?? tak luka kan" tanya kakak Faz yang tiba-tiba datang.
"Err maaf la dik..adik akak ni memang camni.pendiam.hmm..kami pergi dulu la ya."kata kakak Faz kepada Hakimi.Hakimi hanya menggangguk.Kakak Faz terus menarik tangan adiknya supaya beredar daripada situ.Faz menoleh ke belakang dan melihat Hakimi memandang ke arahnya.







No comments: