Tuesday, October 28, 2008

Cinta beg putih(part 11)

"Wei Daz.Sini jap"panggil Puteri.Daz tidak mengendahkan panggilannya.Dia tekun membuat kerja rumah yang diberi cikgu botak semalam.Nasib cikgu botak masuk kelas lambat.Kalau tak mati dia didenda cikgu botak.



"Wei Faz leh tolong panggil Daz tak.Tak pun awak baling je pemadam ni kat kepala dier tu"bisik Puteri kepada Faz.Faz berpaling ke arah Daz.'asal minah ni rajin sangat buat keje.nanti kau.aku nak balas dendam kes kelmarin'.Faz pun mengambil pemadam lalu dibalingnya ke arah Daz.Daz tidak mengendahkannya.Faz kemudian mengambil correction tape lalu dibalingnya ke arah Daz.Tepat2 kena kepala Daz.Faz cepat2 mengambil pen lalu buat2 tulis sesuatu.Daz berpaling memandang sekeliling sambil menggosok-gosok kepalanya.Kemudian dia terpandang kan sengihan Faz.

"Ye Faz ade ape??"tanya Daz
"Takde pape Puteri ni suruh panggil ko"kata Faz
"hah ape tak dengar.Jap ek"balas Daz kemudian mengeluarkan sesuatu daripada telinganya dan terus menyimpan ke dalam poket baju kurungnya
"Oitt Daz name je pengawas percubaan tapi bawak mp3 g sekolah.Patut la aku panggil kau wat selamba badak je"rungut Faz.
"Oitt budak ni selamba je blah.Penat je aku cakap sensorang."kata Faz lagi apabila melihat Daz sedang berborak dengan Puteri dan Atieqah di meja belakang.Faz kemudian berbual dengan Min dan Shima.

Rehat..

"Faz jom pegi surau.Solat."ajak Daz.
"Yela..jom la.Eh Hakimi ade kat belakang la.Tak nak la aku jalan sebelah kau Daz nanti kau tolak aku kat Hakimi."kata Faz lalu berjalan seiringan dengan Puteri meninggalkan Daz yang tersengih-sengih.

"Kamu da habis solat ke Daz?Boleh tolong ustazah sikit tak?"tegur Ustazah Wati tiba-tiba.
"Err..saya da abis solat tapi saya kena bertugas.Apa kata ustazah mintak tolong daripada Faz.Dia je yang free sekarang ni"kata Daz sambil matanya mengerling ke arah Faz.Faz menjeling ke arah Daz.'suka-suka hati dia je cakap aku free'
"Hah Faz kamu free kan sekarang ni.Ustazah nak mintak kamu tolong kemaskan surau ni.Ustazah da mintak dua tiga orang budak lelaki kelas Efekhur tu tolong sama.Boleh kan?"tanya Ustazah Wati
"Boleh ustazah tapi leh tak saya nak ajak Liza temankan"tanya Faz
"Hmm..ajak lah"kata Ustazah Wati.

"Faz cuba awak tengok tu"arah Liza sambil menujukkan ke arah seorang budak lelaki yang sedang menyapu sampah.
"Mane?? Alamak Hakimi la tu.Liza tudung kita ok tak??"tanya Faz kelam kabut.
"Ok je.Eh dia pandang sini la.Faz kita nak pegi jumpa ustazah jap"kata Liza lalu berjalan ke arah Ustazah.Memberi peluang kepada Faz.

"Hai Faz"tegur Hakimi
"Eh..hai Hakimi.Awak pun tolong ustazah kemas surau ke??"tanya Faz
"A'ah.Hmm...Faz awak ade Myspace or ym tak??"tanya Hakimi.
"Err..ade ni emailnya.Fazrina94 @ yahoo.com "kata Faz
"Oh ok thanks.Malam ni saya add.Err saya sambung wat kerja dulu la.Ustazah da pandang semacam tu."kata Hakimi lalu meneruskan kerjanya sambil bersiul-siul riang.

"Ehem..nampaknya korang da semakin rapat.Siap mintak ym lagi tu.Mula-mula mintak email.Pastu no phone.Lame-lame mintak kapel la pulak tu.Sweetnye.hehe."usik Liza.Faz sudah semakin merah mukanya terus menyiapkan kerjanya tanpa berkata apa-apa.

Malam itu..

'Ish mane plak ni,kate nak add daripada tadi aku tunggu nasib baik tak berjanggut'desis hati Faz sendirian.Tiba-tiba.

Daz Dianza:Buzz!!!
Fazrina: Oitt buat terkejut aku je.Lain kali bagi la salam dulu sebelum buzz..nasib aku takde
heart attack kalo tak da lame ok.o
Daz Dianza: :D
Daz Dianza: Kau tengah buat ape Faz?? eh da tuka name jadi Fazrina??bukan aritu
Fazkim ke??
Fazrina: Aku takde buat ape.Tengah tunggu mamat tu add aku.yela kalau aku letak name fazkim kang dia
tau lak aku suke dia.Eh alamak terbocor rahsia dia nak add aku.
Daz Dianza:Hahahahha padan muke kau Faz.Tu la lain kali jangan berahsia ngan aku.Eh dia tak
add kau lagi?? kesian..jap lagi dia add la tu...skung baru kul 8.30 orang slalu on tegah
malam.
Fazrina: ye tak ye jugakkan.Lupa plak.Hmm tak leh tunggu dier on gak.Aku kena tido awal malam
ni.kul 10 da kena out.mak aku marah on lamea2.
Daz Dianza: Ala Faz.Tak lari gunung kalau dikejar dia takde kaki.wakakkakak peribahas pe tu.
rosak bahasa hahahahahhah
Fazrina:kau memang ske rosakkan bahasa.
Daz Dianza:hmm ok la Faz aku nak smbg tgk movie.papehal buzz je
Fazrina: OK!!

Faz kemudian mengambil novel di rak buku lalu membacanya sementara menunggu Hakimi on9 dan add dia sebagai kawan di messenger.




















2 comments:

hawa said...

lol - cite ko ta abes ahh!!

Daz Dianza said...

ngek biar la.oh ni kisah betul tau.tp aq ubah skit2.nnti aq buat kisah ko plak.nakkk??